۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۶۳۴۸۰
۲۹ و ۳۰ شهریورماه برگزار می‌شود؛

وبینار بین المللی «صلح و عدالت؛ بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری»

وبینار بین المللی «صلح و عدالت؛ بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری»
تهران - عامری گفت: ویبنار بین المللی «صلح و عدالت؛ بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزه صلح و عدالت»، شهریورماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، داود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی، عصر امروز در نشست خبری ویبنار بین المللی «صلح و عدالت؛ با تاکید بر بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزه صلح و عدالت» که در همین مجمع برگزار شد، گفت: صلح و عدالت مفهومی دیرپا در جامعه بشری و ریشه عمیق در اندیشه‌های دینی و اعتقادی دارد.

وی رسیدن به صلح و عدالت را یکی از آرمان‌های بزرگ بشریت برشمرد و ادامه داد: از اهداف مهم انبیاء و اولیای الهی مبارزه با ظلم و جور نظام‌های استکباری و برقراری صلح و عدالت جهانی بوده است.

عامری بابیان اینکه صلح، عدالت و حفظ کرامت انسانی زمینه‌ساز شکل‌گیری جمهوری اسلامی بوده است، اظهار داشت: رهبر انقلاب همانند بنیان گذار کبیر انقلاب با تأسی به مبانی اصیل اسلامی و به جهت تحقق صلح عادلانه در ایران و جهان همواره در مناسبت‌های مختلف این امر را تبیین و بر آن تأکید دارند.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی تبیین صلح عادلانه در جهان را مهم‌ترین رسالت مجمع صلح اسلامی بیان کرد و ادامه داد: این مجمع معتقد است که صلح صادق و عادلانه بر پایه عدالت و کرامت انسانی باید در جهان ایجاد شود بر همین اساس از بدو تأسیس این مجمع فعالیت‌های بسیاری در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مجمع جهانی صلح اسلامی در نظر دارد با مشارکت دیگر دستگاه‌های مرتبط به بازخوانی اندیشه‌های رهبر انقلاب به‌عنوان شخصیت اثرگذار در جهان درزمینهٔ صلح و عدالت بپردازد.

عامری بابیان اینکه مجمع تاکنون نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی نخبگی و کارشناسی در حوزه صلح و عدالت برگزار کرده است، ابراز داشت: این نشست‌ها می‌تواند زمینه و بسترسازی مناسبی برای جهانی‌سازی گفتمان صلح و عدالت بر اساس آموزه‌های اسلام در قالب اندیشه‌های رهبر انقلاب به وجود بیاورد و به شکل‌گیری گفتمان بین‌المللی به‌ویژه در سطح سازمان‌های اثرگذار و تصمیم‌ساز بین‌المللی با مشارکت نخبگان داخلی و خارجی بیانجامد.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی به برگزاری ویبنار بین‌المللی «صلح و عدالت» با تأکید بر بازخوانی اندیشه‌های رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: مجمع در نظر داشت تا در شهریورماه 99 با حضور جمع کثیری از نخبگان و کارشناسان داخلی و خارجی و نمایندگان دستگاه‌های بین‌المللی در تهران این کنفرانس را برگزار کند اما با توجه به شرایط شیوع کرونا دبیرخانه این کنفرانس تصمیم بر برگزاری مجازی این نشست بین‌المللی در روز جهانی صلح 29 و 30 شهریورماه راس ساعت 20 گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس بند 16 سند توسعه پایدار با توجه به اقداماتی که جهان سلطه برای قاعده سازی‌های جهانی از طریق اقدامات متعدد سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای انجام می‌دهد چنانچه در موقعیت زمانی مناسب و بهره‌گیری از روش‌های تأثیرگذار نتوانیم ایده‌های خود را مطرح کنیم و در تبیین و پایدارسازی آن‌ها نکوشیم خواسته یا ناخواسته تحت تأثیر و نفوذ نرم آن‌ها قرار خواهیم گرفت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات