۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۶۳۵۲۲
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) کنگاور:

تلاش جهادی اساتید حوزوی، آموزش طلاب در فضای مجازی را تداوم بخشید

تلاش جهادی اساتید حوزوی، آموزش طلاب در فضای مجازی را تداوم بخشید
کرمانشاه ـ مدیر مدرسه علمیه کنگاور گفت: برخی از اساتید حوزوی با حرکت جهادی خود مبانی آموزشی طلاب را در فضای مجازی تداوم بخشیدند که این جای تقدیر از این عزیزان دارد.

حجت الاسلام پیام ملکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه با اشاره به اینکه وحدت نیاز ضروری جهان اسلام است، بیان داشت: در سال های اخیر از سوی دشمنان تلاش های بسیاری برای برهم زدن وحدت و برادری در جهان اسلام انجام گرفته است که نمونه های زیادی در این زمینه برای مثال داریم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) کنگاور با اشاره به اینکه بخش اعظمی از این هجمه ها علیه انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنان به خوبی می دانند که انقلاب اسلامی و اقتدار آن زمینه ساز بسیاری از تغییرات و تحولات در جهان و منطقه شده است، از این رو بزرگترین سد در مقابل زیاده خواهی استکبار و استعمار عملا نظام اسلامی ایران است.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هجمه های فرهنگی و دینی بخش مهمی از توطئه های دشمنان است، افزود: دشمن در هشت سال جنگ نظامی به خوبی دریافت که نمی تواند با این ترفند آسیبی به انقلاب بزند، لذا استراتژیک خود را کاملا تغییر داد.

حجت الاسلام ملکی با تاکید بر اینکه جنگ رسانه های فرهنگی دشمنان انقلاب بعد از پایان جنگ هشت ساله عملا آغاز گردید، عنوان داشت: هنوز آثار جنگ هشت ساله در افکار و اذهان عمومی به خوبی هویدا بود که این بار دشمنان حربه های فرهنگی، اقتصادی و... را علیه این انقلاب برای تضعیف آن به کار بردند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) کنگاور گفت: لذا در کل باید گفت که در طول 4 دهه اخیر انقلاب اسلامی همه نوع توطئه و دسیسه از سوی دشمنان دیده است، ولی با بصیرت امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین دشمن شناسی و هوشیاری ملت، این نظام تاکنون استوار در جای خود ایستاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه کشور، بیان داشت: متاسفانه وضعیت ویروس کرونا به یک معضل بزرگ برای ایران و دیگر کشورهای جهان تبدیل شده است و عملا این بیماری بسیاری از بخش های جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است که بخش آموزش مهمترین این بخش هاست.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه باید راهکار اساسی و تخصصی برای این گونه شرایط از قبل اندیشیده می شد، بیان داشت: بیماری کرونا را باید تلگنری به ساختار و نظام آموزشی کشور عنوان کرد؛ این بیماری برای همه متولیان فرهنگی کشور در بحث ایجاد زیرساخت های آموزش یک زنگ هشداری بود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) کنگاور گفت: بنابراین با توجه به شرایط کنونی کرونا همچنان بخش هایی از دروس مدارس علمیه در کشور و استان کرمانشاه به صورت حضوری و مجازی آموزش داده می شود که بی گمان این رویه هرگز نمی تواند جای آموزش حضوری را پرکند.

این استاد حوزه علمیه گفت: برخی از دروس نیازمند برگزاری کلاس های حضوری هستند، بنابراین این خود یک مسأله برای همه ماست، البته این مشکل در آموزش و پرورش و دانشگاه های نیز کشور دیده می شود.

حجت الاسلام ملکی با تقدیر از اساتید حوزوی که به صورت جهادی در بحث آموزشی وضعیت کنونی را مدیریت می کنند، خاطرنشان کرد: برخی از اساتید حوزوی با حرکت جهادی خود مبانی آموزشی طلاب را در فضای مجازی تداوم بخشیدند که این جای تقدیر از این عزیزان دارد./1400//310/خ

ارسال نظرات