۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۶۳۵۶۸

مروری بر کتاب اصول دین برای همه

مروری بر کتاب اصول دین برای همه
انتشارات اندیشه مولانا کتاب «اصول دین برای همه»، نوشته آیت‌الله رضا استادی را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات اندیشه مولانا کتاب «اصول دین برای همه»، نوشته آیت‌الله رضا استادی را منتشر کرده است.

اعمال و کردار ما زاییده‌ عقاید و معتقدات ما است. روش زندگی یک فرد با ایمان و معتقد به خدا و روز رستاخیز با روش زندگی فرد غیر معتقد کاملاً فرق دارد. اساس زندگی شخص خداپرست را یک سلسله فضایل اخلاقی و سجایای انسانی تشکیل می‌دهد زیرا شخص معتقد به خدا مرگ را دریچه‌ای به جهان دیگر می‌داند، و معتقد است که با مرگ، رشته‌ زندگی او از هم گسسته نمی‌شود، و از این‌رو به امید پاداش و یا ترس از کیفر روز باز پسین از بسیاری از کارهای زشت و پلید اجتناب می‌کند، و در امور مفید و سودمند پیشگام می‌شود، در حالی که وضع زندگی یک فرد فاقد ایمان درست نقطه‌ مقابل او است. بنابراین کسانی که درصدد تأمین سعادت و خوشبختی جامعه و عقیده، در میان افراد جامعه کوشش کنند، زیرا سعادت افراد از سعادت اجتماع جدا نیست.

ساختار کتاب

فهرست عناوین این کتاب بدین شرح است:

در اصول دین تقلید صحیح است!، صفات خدا، نبوت، صفات امام، معصوم اول، صلح امام حسن (ع)، چهارمین امام و معصوم ششم هشتمین امام و معصوم دهم و ولایت فقیه در زمان غیبت عناوین این کتاب را تشکیل می دهند.

جمع بندی

خوشبختیم به شما کتابی را معرفی کنیم که مشکلات شما را در اصول عقاید حل خواهد کرد. «اصول دین برای همه» با نثری ساده برای نوجوانان و جوانان نوشته شده است. «آیت‌الله رضا استادی» در طی سی درس، همه اصول شیعیان را بدون پیچیدگی بیان کرده و کتاب کوچکی برای حل این مشکل بزرگ پدید آورده است.

برشی از کتاب

نویسنده در بحث اصول دین شیعه، نبوت را برمی‌شمارد و در صفحه 47 و 48 کتاب چنین می‌نویسد:

اصل سوم از اصول دین و مذهب، اعتقاد به نبوت و دین و مذهب، اعتقاد به نبوت و پیامبری پیامبرانی از سوی خدا برای راهنمایی و هدایت بشر آمده‌اند و تعداد پیامبران آن چنان ‌که در بعضی از روایات آمده است ۱۲۴ هزار می‌باشد.آخرین آنان ‌که پس از او پیامبری دیگر، نیامده و نخواهد آمد. حضرت محمد بن عبدالله؛ پیامبر گرامی اسلام است. لزوم بعثت پیامبران روشن است که آفریدگار حکیم، این جهان گسترده را بدون هدف نیافریده است و نیز واضح است که: هدف از خلقت، چیزی نیست که سود آن به خودش بازگردد. زیرا همانگونه که در درسهای پیش خواندیم: خدای بزرگ نقص و نیازی ندارد تا با آفرینش جهان نیاز خود را برطرف سازد؛ خود را کامل کند.

بنابراین هدف از خلقت، باید به آفریده ‌شده‌ها برگردد. و تنها هدفی که می‌توان برای این جهان تصور و درک کرد؛ همان تکامل موجودات، به‌ویژه تکامل همه جانبه انسان است.اکنون این سؤال پیش می‌آید که چگونه و به چه وسیله تکامل همه جانبه انسان تحقق می‌پذیرد؟بدیهی است که: پیشرفت و تکامل انسان‌ها بدون برنامه و مربی و تربیت‌کننده‌ی آسمانی، امکان‌پذیر نخواهد بود. زیرا رهبران غیر آسمانی بر اثر محدودیت‌هایی که از نظر دانش و درک واقعیت‌ها دارند نمی‌توانند بشر را به‌صورت صحیح رهبری کنند و نیز از جهت اینکه از اشتباه و خطا مصون نیستند بلکه غرق در اشتباه و خطا هستند شایستگی مقام رهبری را ندارند مگر با پیروی از رهبران آسمانی).اما رهبران الهی بر اثر ارتباط با عالم غیب و مصونیت از هرگونه خطا و اشتباه می‌توانند بشر را به سعادت واقعی رهبری نمایند بدون اینکه در این رهبری دچار اشتباه گردند.

مؤسسه انتشارات اندیشه مولانا کتاب «اصول دین برای همه»؛ به قلم آیت‌الله رضا استادی را در 156 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 8000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب به آدرس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، پلاک 36 فروشگاه اندیشه مولانا مراجعه و یا با شماره تلفن: 37733645-025 تماس حاصل کنند./826/ن602/ق

ارسال نظرات