۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۶۳۶۴۶

برگزاری نماز جمعه ۲۸ شهریور در ۲۲ شهر خراسان جنوبی

برگزاری نماز جمعه ۲۸ شهریور در ۲۲ شهر خراسان جنوبی
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: نماز جمعه بیست و هشتم شهریور، در ۲۲ شهر خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، از اقامه نماز جمعه فردا بیست و هشتم شهریورماه در ۲۲ شهر خراسان جنوبی خبر داد و افزود: نماز جمعه فردا در 22 نقطه از 26 پایگاه نماز عبادی سیاسی جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس تأیید ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، نماز جمعه این هفته در شهرهای دارای وضعیت سفید، زرد و نارنجی از جنبه میزان شیوع کرونا به‌صورت حضوری و با شرکت مردم نمازگزار اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیمی آبادی تصریح کرد: اما نماز جمعه در شهرهای دارای وضعیت قرمز از نظر میزان شیوع کرونا برگزار نشده و ازجمله فردا این آیین عبادی سیاسی در شهرهای بیرجند، سربیشه، درح و مود به دلیل وضعیت قرمز اقامه نخواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس نماز جمعه بیست و هشتم شهریورماه در خراسان جنوبی در شهرهای شهرستان‌های طبس، فردوس، نهبندان، قاینات، درمیان، خوسف، بشرویه، زیرکوه و سرایان اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با تأکید بر اینکه مردم نمازگزار برای شرکت در نمازهای جمعه باید اهتمام ویژه‌ای به سلامتی خود و دیگران داشته باشند، اضافه کرد: نمازگزاران برای اقامه نماز باید حتماً مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند و همچنین از ماسک استفاده کنند.

وی تصریح کرد: نمازگزاران بعد از اقامه نماز تحت هیچ شرایطی تجمعی نداشته و مراسم مقدمه و پایانی نماز جمعه هم باید به‌صورت خلاصه و در کوتاه‌ترین زمان برگزار شود.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی یادآور شد: از پانزدهم اسفندماه سال گذشته و با اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا تاکنون نماز جمعه در بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار نشده اما هفته پیش این آیین عبادی سیاسی در 22 شهر دارای وضعیت‌های سفید، زرد و نارنجی این استان اقامه شد.

گفتنی است، استان خراسان جنوبی دارای 11 شهرستان است که نماز جمعه در 26 شهر این شهرستان‌ها اقامه می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات