۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۶۳۰۰۵
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

مراسم های مذهبی و انقلابی با وجود کرونا تعطیل بردار نیست

مراسم های مذهبی و انقلابی با وجود کرونا تعطیل بردار نیست
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام ملایی گفت: با وجود کرونا، مراسم مذهبی و انقلابی تعطیلی ناپذیر هستند؛ اما برای برگزاری آن‌ها از ظرفیت هیئات مذهبی و فضای مجازی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد ملایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با تسلیت ایام محرم و دوران اسارت اهل‌بیت سید و سالار شهیدان، به ارزیابی مراسم دهه نخست و دوم محرم در استان پرداخت.

وی اظهار کرد: در برگزاری مراسم محرم در ایام کرونا، این موضوع و اصل اساسی که مراسم تعطیل نشوند و درعین‌حال سلامت مردم هم دچار آسیب نشود به‌عنوان دو اصل در مراسمات مدنظر قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام ملایی با اشاره به اینکه هدف رسانه‌های غربی ایجاد دوگانه سلامت و دیانت بود، افزود: ملت ما توانستند این دوگانه را زیر سؤال برند و همه دیدند ملت ایران با چه زیبایی عزاداری کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران در محرم امسال معرفت و بصیرت انقلابی خود را به‌تمام‌معنا به قدرت‌های عالم ثابت کرد و درعین‌حال پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را هم رعایت کرد.

حجت‌الاسلام ملایی اظهار کرد: در ایام محرم که تمامی دنیا «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» بود اما متأسفانه برخی از اعراب دست دوستی با قاتلان مسلمانان و مؤمنان دادند و سخن از ضدیت با ایران و عادی‌سازی رابطه با اسرائیل می‌زنند.

وی افزود: این‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند و با رژیم صهیونیستی دست دوستی می‌دهند همان‌هایی هستند که در روز عاشورا مقابل امام حسین (ع) ایستادند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: مدعیان حقوق بشر با شعارهای دروغین خود می‌خواهند مانع برگزاری مراسمات محرم شوند؛ اما از نظر ملت ایران اصل بر تعطیل ناپذیری است.

حجت‌الاسلام ملایی گفت: با وجود کرونا، مراسم مذهبی و انقلابی تعطیلی ناپذیر هستند؛ اما برای برگزاری آن‌ها بیشتر از ظرفیت هیئات مذهبی و فضای مجازی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات هفدهم شهریور به‌صورت ویژه در استان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و محدودیت تجمع از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و فضاهای مجازی مانند مراسمات محرم در برگزاری مراسم گرامیداشت هفدهم شهریور در استان استفاده شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات