۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۶۶۳۸۱۰
حجت الاسلام والمسلمین عاملی مطرح کرد؛

تحریم های آمریکا؛ ضد جهانی سازی صلح و عدالت

تحریم های آمریکا؛ ضد جهانی سازی صلح و عدالت
تهران - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عدالت را محور اصلی استقرار صلح در جهان دانست و گفت: تحریم های آمریکا ضد جهانی سازی صلح و عدالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در کنفرانس بین‌المللی «صلح و عدالت» با تأکید بر بازخوانی اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه صلح و عدالت که شامگاه شنبه به‌صورت وبینار برگزار شد، گفت: صلح و عدالت مکمل یکدیگر هستند.

وی بابیان اینکه بدون در نظر گرفتن عدالت نمی‌توان از صلح صحبت کرد، ادامه داد: عدالت پایه اصلی استقرار صلح در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر اینکه صلح و عدالت یک مساله منطقه‌ای نیست، عنوان کرد: صلح و عدالت پدیده‌های شبکه ساز و الگوریتم ساز در سراسر جهان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امروز برخی قدرت‌های جهانی مانند آمریکا اقدام به سوءاستفاده از رویکرد استثنائی صلح و عدالت کرده و همین امر ممکن است موضوع جهانی سازی صلح را به یک مساله سطحی تبدیل کند.

وی بابیان اینکه آمریکا از تحریم‌ها برای تنبیه مردم استفاده می‌کند، اظهار داشت: آمریکا با همین تحریم‌ها نشان می‌دهد که ضد جهانی‌سازی صلح و عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر اینکه ساختار جدیدی باید در حوزه جهانی سازی صلح و عدالت صورت بگیرد تا اقوام و ملل مختلف بتوانند به صلح دسترسی داشته باشند، خاطرنشان کرد: صلح و عدالت باید به‌صورت جهانی پیاده‌سازی شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات