۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۶۳۸۶۵
حجت الاسلام ملکی تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد مدارس علمیه قرآنی در شهرستان های استان کرمانشاه

ضرورت ایجاد مدارس علمیه قرآنی در شهرستان های استان کرمانشاه
کرمانشاه - حجت الاسلام ملکی گفت: در شهرستان های استان کرمانشاه نیازمند دایر کردن مدارس علمیه قرآنی هم در بخش خواهران و هم برادران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مصطفی ملکی ظهر امروز در جمع برخی از فعالان قرآنی و طلاب کرمانشاهی عنوان داشت: قرآن کتاب زندگی و سعادت مندی بشر در مقابل ناملایمتی های روزگار است.

این کارشناس مسایل قرآنی با اشاره به اینکه انس با قرآن انس با خوبی هاست، گفت: هر کسی که زندگی خویش را براساس آموزه های قرآنی تنظیم کرده است، در زندگی نه دچار حرمان می شود و نه دچار درماندگی.

حجت الاسلام ملکی در ادامه با اشاره به لزوم توجه بیشتر طلاب به مباحث قرآنی در حوزه های علمیه، ابراز کرد: قرآن همواره باید یار و مونس طلبه در زندگی باشد، طلبه باید قرآن را نقطه قوت خود بداند و از این گنجینه معنوی برای پیشبرد برنامه های دینی و... استفاده کند.

این پژوهشگر مسایل قرآنی در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه در شهر کرمانشاه مدرسه علمیه قرآنی به صورت تخصصی داریم، ولی به نظر می رسد که در شهرستان های استان کرمانشاه نیازمند دایر کردن مدارس علمیه قرآنی هم در بخش خواهران و هم برادران هستیم.

حجت الاسلام ملکی عنوان کرد: زمانی که یک طلبه در مباحث قرآنی تبحر داشته باشد، بسیاری از مسایل دیگر برایش آسان و سهل می شود، بنابراین باید نگاه ما به ظرفیت های بسیار بالای قرآن کریم بیش از پیش باشد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قرآن کتابی پویاست، ادامه داد: یکی از ویژگی های منحصربفرد کتاب قرآن کریم جدای از جامعیت آن، به روز بودن آن است، قرآن کریم برای تمام شئونات زندگی انسان چه در زمان حال و چه آینده برنامه و دستورالعمل دارد.

این کارشناس مسایل قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهترین و ایده آل ترین زمان برای آموختن قرآن و مباحث دینی دوران کودکی است، بنابراین از خانواده ها می خواهیم که فرزندان خود را از همان اوان کودکی با کتاب قرآن که کلام خداوند متعال است، آشنا سازند.

حجت الاسلام ملکی در پایان سخنان خود تاکید کرد: همچنین باید مدارس از مربیان مجرب قرآنی استفاده کنند و خدایی ناکرده نگاه آنان به تدریس کتاب قرآن و سایر کتب دینی حاشیه ای نباشد./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات