۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۶۳۹۵۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضور روحانیت برکت جبهه‌های دفاع مقدس بود

حضور روحانیت برکت جبهه‌های دفاع مقدس بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: حضور طلاب و روحانیان در جبهه‌ها برکت دفاع مقدس و حضوری پر از شور و شعور، حماسه و عرفان و دلیری و دلاور مردی بود.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس و استحکام بحث مقاومت در برابر دشمن، اظهار کرد: بحث در موضوع حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس ابعاد گوناگون دارد و اصولاً باید حضور آنان را برکت برای جبهه‌ها دانست.

وی افزود: اگرچه متأسفانه در ابعاد گوناگون این حضور تحقیق و پژوهش‌های عمیق و اثرگذار انجام نشده؛ اما می‌توان در گوشه و کنار اسناد خطوط نورانی این حضور پر از شور و شعور، حماسه و عرفان و دلیری و دلاور مردی را ترسیم کرد.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به جلوداری امام خمینی (ره) برای امت و به‌ویژه حوزویان، به تبیین نقش راهبردی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) در ساحت‌های مختلف شخصیتی، علمی و معنوی همواره ممتاز بود و در عرصه جنگ نیز ثقل جنگ و محوریت بر دوش آن ابرمرد الهی قرار گرفت که تمام محاسبه‌گران نظامی دنیا را به حیرت واداشت و ناچار آن‌ها را به اقرار عجز و ناتوانی وادار کرد.

وی تصریح کرد: او با روح بلند و با توکل وصف‌ناپذیر و با دم مسیحایی‌اش مدیریت هشت سال دفاع مقدس را به عهده گرفت و لحظه‌ای در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح کوتاه نیامد.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: امام رزمندگان بیش از یک فرمانده در جایگاه پیر و مراد در دل رزمندگان جای داشت و روح بلند و عرفانی‌اش برای مجاهدان روح خدا قوت قلب بود.

وی ادامه داد: دلگویه های نوشته‌شده در اسناد مکتوب صوتی و تصویری رزمندگان بر این امر گواه است که گره‌های بزرگ جنگ با دم مسیحایی امام راحل باز می‌شد.

حجت‌الاسلام سالاری همچنین با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در سال‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در آن زمان به‌عنوان نماینده امام و فرمانده جنگ، در پشت جبهه با حضور در خطبه‌های نماز جمعه، در تقویت روحیه مردم و رزمندگان نقش اساسی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه از حضور و نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های دفاع مقدس خاطرات و روایات متعددی ارائه شده است، افزود: همه فرماندهان جنگ و مسؤولین کشور در این موضوع اجماع نظر دارند که آیت‌الله خامنه‌ای تا زمانی که امکان حضور در جبهه‌های جنگ را داشتند، در جایگاه یک بسیجی و فرمانده جنگ و نماینده امام، فعال بوده‌اند، به رزمندگان روحیه می‌داده‌اند، در مقابله با کارشکنی‌های بنی‌صدر نقش فعال داشته‌اند و به دنبال تقویت فرماندهی جنگ و بهبود شرایط بوده‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: برکت وجود ایشان در جبهه و ارتباط اثرگذار بین فرماندهان و رزمندگان باعث همدلی می‌شد و از آن‌جا که دشمن می‌خواست بین ارتش و سپاه اختلاف بیندازد چون مورد اعتماد فرماندهان سپاه و ارتش بودند نقش مؤثر و انرژی مضاعفی در ایجاد وحدت و پیروزی رزمندگان در عملیات‌های مختلف ایجاد کرده‌اند./9314//310/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات