۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۶۶۳۹۶۴
عضو هیأت امنا مؤسسه روایت سیره شهدا مطرح کرد؛

نابودی هویت و ریشه انقلاب هدف استکبار جهانی از جنگ تحمیلی

نابودی هویت و ریشه انقلاب هدف استکبار جهانی از جنگ تحمیلی
حجت الاسلام والمسلمین جوشقاینان گفت: مهمترین دلیل هجمه عراق با حمایت و طرفداری بلوک شرق و غرب برای از بین بردن ریشه انقلاب، استقلال و هویت اصیل کشور ما بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین جوشقانیان، عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، در گفت‌وگو با خبرنگار  سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دلایل هجوم رژیم بعث عراق به مرزهای ایران را می توان در سه علت اساسی همچون پیشنیه های اختلاف و جنگ میان حکومت عراق و ایران و اختلاف سر مدیریت اروندرود و بروز انقلاب اسلامی بررسی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سبب شد که دشمنان اسلام نتوانند به بهره برداری ها و چپاول ثروت از کشور ما، ادامه دهند.

روای دفاع مقدس بیان کرد: تجاوز عراق به مرزهای کشور ما  تنها در جهت دست یافتن به آب های اروندرود و خوزستان به عنوان استان نوزدهم عراق نبوده است؛ بلکه مهمترین دلیل هجمه رژیم بعث عراق با حمایت و طرفداری همه جانبه  بلوک شرق و غرب برای از بین بردن ریشه انقلاب، استقلال و هویت اصیل کشور ما بوده است.

وی با اشاره به عملکرد بنی صدر به عنوان فرماندهی کل قوا و مدیریت جنگ گفت: تاکتیک بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا بر این مبنا بود که زمین در اختیار دشمن قرار دهیم تا زمان لازم برای رویایی با دشمن کسب کنیم  که این تاکتیک از نظر کارشناسان نظامی رد شده است.

دبیر شبکه فعالان مردمی جهاد و شهادت بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود اشاره داشته اند که خیانت های بنی صدر در عملیات های جنگی به ویژه جنگ هویزه آشکار و هویدا است؛ زیرا که بنی صدر اجازه بهره برداری از استفاده از هزاران تانک و سلاح جنگی که در اختیار نظام و ارتش بود را نداد.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان ابراز داشت: رژیم بعث عراق دارای قویترین ارتش در منطقه بوده و استکبار جهانی نیز سلاح های فراوانی را برای مقابله ایران در اختیار آنها قرار داده بود، اما بنی صدر خائن از اختیار قرار دادن تسلیحات جنگی به پادگان های نظامی، سپاه و نیروهای مردمی بسیج خودداری کرد و این مسأله حکایت از خیانت بزرگ وی به کشور و مردم دارد.

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: زمانی بنی صدر به دلیل بی کفایتی از فرمانده کل قوا عزل شد و امام خمینی(ره) مدیریت جنگ را به دست گرفتند، معادلات جنگ عوض شد و رزمندگان اسلام پیروزی های مختلفی در عملیات ها کسب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان با بیان اینکه امام راحل  مدیریت جنگ تحمیلی را از جماران برعهده گرفته بود؛ گفت: امام خمینی(ره) به واسطه داشتن شخصیت الهی، نفوذ معنوی بر جامعه قدرتی را میان رزمندگان، فرماندهان و پاسدران  عزیز ما ایجاد کردند که در معرکه جنگ گوش به فرمان دستورات ایشان بودند.

روای دفاع مقدس ابراز داشت: زمانی که امام راحل دستور دادند که جزایر مجنون باید حفظ شود، فرماندهان  جنگی خارج از فرمول ها و تاکتیک های عادی جنگ، بلکه با تمام توان، قدرت و نیروی خود در مقابل رژیم بعث تا دندان مسلح ایستادگی کردند و نگذاشتند این جزایر سقوط کند و در اختیار دشمن قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان بیان کرد: امام خمینی(ره) با فرماندهی و با قرار دادن نمایندگان خود در جنگ و همچنین اعتقاد راسخ رزمندگان و فرماندهان جنگ به فرامین امام راحل سبب شد که دشمن به خاک مذلت کشیده شود و  نظام اسلامی ایران جنگ تحمیلی را با عزت و پیروزی پشت سر بگذارد./998/ت302/ق

ارسال نظرات