۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۱۲۶
حجت الاسلام جوشقانیان در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

تمایل امام به مقاومت و پاسخ قاطع به مستکبران در ماجرای قطعنامه ۵۹۸

تمایل امام به مقاومت و پاسخ قاطع به مستکبران در ماجرای قطعنامه ۵۹۸
استاد حوزه گفت: امام راحل راغب نبود که قطعنامه را بپذیرد، اما با توجه به فشار‌هایی که از داخل و خارج وجود داشت پذیرش این قطعنامه به نوعی اجباری شده بود.

حجت الاسلام حسین جوشقانیان عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز صدور قطعنامه 598 و تعبیر «جام زهر» از سوی امام خمینی(ره) نسبت به این قطعنامه گفت: این تعبیر را می توان با روایت «الإسلام يَعْلوا و لايُعْلي عليه » تفسیر کرد، زیرا اسلام در نقطه برتری است و باید در دفاع مقدس که در واقع جنگ میان جبهه اسلام و کفر بود به طور کامل برتری می یافت.

وی با تأکید بر اینکه جنگ تحمیلی نبرد میان حق و باطل بود، اظهار داشت: صدام مهره جبهه کفر و استکبار و از ایادی آمریکا و غرب به شمار می رفت، از این رو ما باید در جنگ به صورت کامل بر دشمن فائق می آمدیم و انتقام خون شهدا و همه آنچه که دشمن بر سر کشور آورده بود را می گرفتیم.

حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به اینکه شرایط موجود در زمان پذیرش قطعنامه 598 شرایطی تحمیلی و اجباری بود، تصریح کرد: این که امام(ره) فرموده بودند که اگر جنگ 20 سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم، از آن جهت است که گوشمالی لازمی که باید به جبهه کفر و استکبار می دادیم را نداده بودیم، بنابراین ایشان راغب نبود که قطعنامه را بپذیرد، اما با توجه به فشارهایی که از داخل و خارج کشور وجود داشت، پذیرش این قطعنامه به نوعی اجباری شده بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز جنگ در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تبلیغاتی وجود دارد و دشمن با همه توان برای نابودی نظام اسلامی به میدان آمده است، ابراز داشت: دشمن تلاش می کند نقاط مثبت و قوت ما را نقطه ضعف جلوه دهد تا بتواند علیه جمهوری اسلامی جنگ روانی ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید در جنگ نرم در نقطه تهاجم علیه دشمن قرار داشته باشیم، اضافه کرد: ما نیز در معادلات جنگ روانی نباید منفعلانه عمل کنیم، بلکه باید در نقطه تهاجم باشیم.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه آیه شریفه «و اعدوا ماستطعتم من قوه» تنها بر توانمندی های نظامی دلالت نمی کند، بلکه توانمندی در عرصه جنگ نرم دشمن را نیز در بر می گیرد، گفت: دشمن در جنگ نرم از انواع مکر و حیله و نیرنگ و خدعه استفاده می کند و به تبلیغات دروغین دست می زند تا آثار فتوحات و نصرت ها را کمرنگ کند، بر این اساس ما باید از خودمان را از لحاظ روحی، عاطفی، معنوی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تجهیز کنیم.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به حجم کاستی های موجود در اقتصاد و مدیریت نظام سلطه تأکید کرد: امروز یک چهارم کل زندانی های عالم در زندان های آمریکا به سر می برند، زیرا بزهکاری، تبهکاری و اینگونه مسائل در آمریکا غوغا می کند؛ چرا ما این موارد را مطرح نمی کنیم؟ چرا غربی ها و رسانه های معاند یک حادثه کوچک در یک گوشه کشور را بزرگنمایی می کنند، اما ما منفعل هستیم؟

وی به تبیین آثار دفاع مقدس در عزت و اعتماد ملی، اقتدار و امنیت کشور پرداخت و با بیان اینکه امام(ره) فرمودند «جنگ یک نعمت بود» خاطرنشان کرد: جنگ معمولاً با خسارات و زیان های بسیاری همراه است، اما امام خمینی(ره) از آن به عنوان یک نعمت یاد کردند، زیرا تهدید ها را تبدیل به فرصت کرده و به برکت همین دفاع مقدس بود که مردانی همچون سردار سلیمانی ها پرورش پیدا کردند.

حجت الاسلام جوشانیان با اشاره به اینکه مدیریت جهادی به پیشرفت کشور منجر می شود، عنوان کرد: هر کجا از تفکر مدیریت جهادی فاصله گرفته ایم با آسیب هایی مواجه شدیم که یا جبران ناپذیر بوده و یا جبران آنها بسیار سخت است.

وی در پایان یادآور شد: از دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه تمام نشدنی و یک داروخانه و دارالشفا در همه بخش های کشور اعم از سیاست، فرهنگ، اقتصاد و مدیریت می توانیم بهره ببریم./841/ت302/ق

ارسال نظرات