۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۶۴۲۵۵
در قم:

اختتامیه همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» برگزار شد

اختتامیه همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» برگزار شد
اختتامیه همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، رییس پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حزوه و روحانیت خبرگزاری رسا، اختتامیه همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» صبح امروز در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم رییس پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دبیران کمیسیون ها تخصصی این همایش به صورت آنلاین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام یوسفی مقدم به ضرورت پژوهش و تدوین مقالات در عرصه مقاومت و جهاد اسلامی از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم مقاومت و استقامت را تنها راهبرد اصلی پیشرفت و توسعه جوامعه بشری توصیف کرده است.

حجت الاسلام یوسفی مقدم بیان کرد: پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر تدوین و تفسیر مبنای مقاومت و جهاد اسلامی، همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» را برگزار کرد.

رییس پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی ابراز داشت: 149 مقاله به دبیرخانه همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» ارسال شد و در مدت برگزار این همایش در 5 کمیسیون به بررسی تخصصی مقالات برتر در این موضوع پرداخته شد.

در ادامه این نشست دبیران کمیسیون های تخصصی به ارائه محورهای اصلی مقالات منتخب در کمیسیون ها تخصصی پرداختند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والملسمین واعظی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما یادآور از ایثار، مقاومت، جهاد و استقامت در مسیر حق و مبارزه با طاغوت است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: شجره طبیه ای امام خمینی(ره) در زمان جنگ بنیان گذاشت و ملت ایران از گوش به فرمان دستورات امام راحل بودند و همچنین نسل امروز نیز از فرامین و رهنمودهای رهبر انقلاب پیروی می کند.

وی با بیان اینکه مبنای جهاد اسلامی، مقاومت همه جانبه برای نابودی طاغوت و استکبار جهانی است، گفت: امروز جهاد و مقاومت عرصه گسترده ای پیدا کرده است که متأثر از مسیر نورانی امام راحل است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تبیین، تدوین و شاخص های الگوی مقاومت بر اساس دیدگاه قرآن کریم را فعالیتی ارزشمند و مهم دانست و گفت: بنده از تمام افرادی با مشارکت علمی و ارائه مقالات خود به همایش ملی «مقاومت اسلامی از منظر قران کریم» همیاری کردند و دست اندرکاران این همایش، قدردانی می کنم.

در پایان این نشست از آثار مقالات برتر و خلاصه و چیکده های تمام مقالات ارائه شده به همایش «ملی مقاومت اسلام از نگاه قران کریم» رونمایی شد./998/

ارسال نظرات