۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۶۶۴۴۶۳

فعالیت یک‌هزار مجموعه فرهنگی و قرآنی در کاشان

فعالیت یک‌هزار مجموعه فرهنگی و قرآنی در کاشان
اصفهان - حجت الاسلام باغستانی گفت: حدود یکهزار مجموعه فرهنگی و قرآنی تحت پوشش اتحادیه کانون های فرهنگی شهرستان کاشان فعالیت دارند.
حجت الاسلام علی باغستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان تنها سازمان مردم نهادی است که مستقیما زیر نظر فرمانداری و از وزارت کشور مجوز فعالیت دارد و ثبت شده است.

وی افزود: تمامی نیرو‌های اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان اعم از هیات مدیره و ستاد‌ها که مجموعه‌ای از نیرو‌های خلاق و جوان و مبتکر هستند و دغدغه کار فرهنگی دارند همه صلواتی و رایگان فعالیت می‌کنند.

مدیر اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان ادامه داد: در مجموع حدود یکهزار مجموعه فرهنگی و قرآنی تحت پوشش اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان است که از این تعداد ۲۵۰ کانون فرهنگی و حدود ۶۲۵ جلسه قرآنی هستند.

به گفته وی از ۲۵۰ کانون فرهنگی در کاشان حدود ۱۴۰ کانون فرهنگی فعال هستند و جلسات قرآنی نیز به مناسبت‌های مختلف و فصلی فعالیت دارند.

حجت الاسلام باغستانی با اشاره به اینکه هزینه‌های اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان از سوی خیرین تامین می‌شود، گفت: تابستان امسال به دلیل شیوع کرونا کمک‌های خیرین نیز به بخش سلامت اختصاص داده شد.

وی ستاد‌های قرآن، عترت، علمی فرهنگی، ورزشی و بانوان را از جمله ستاد‌های اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان اعلام کرد و افزود: ۳۵ نفر از طلاب شاخص مجموعه موعد قم در ستاد عترت این اتحادیه عضویت دارند.

مدیر اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان یادآور شد: یکهزار حافظ قرآن در کاشان و بیش از ۵۰ حافظ نهج البلاعه و صد‌ها قاری قرآن با رتبه‌های بین المللی از ظرفیت بالایی است که ستاد عترت از آن برخوردار است.

حجت الاسلام باغستانی در ادامه از تشکیل ستاد بانوان اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان خبر داد و با اشاره به اینکه بخش وسیعی از جامعه هدف اتحادیه کانون‌های فرهنگی بانوان هستند، یادآور شد: طرح‌های ارائه شده از سوی ستاد بانوان جزء طرح‌های ملی انتخاب شده است./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات