۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۶۴۴۷۳

امارات ۱۰۰ نیروی «شورای انتقالی» را به سقطری منتقل کرد

امارات ۱۰۰ نیروی «شورای انتقالی» را به سقطری منتقل کرد
همزمان با انتشار اخباری درباره آغاز اقدامات امارات برای ساخت پایگاه بزرگ نظامی در غرب استان سقطری یمن، برخی منابع از انتقال ۱۰۰ فرد مسلح به این استان خبر دادند.
به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، برخی منابع یمنی گزارش دادند که امارات ۱۰۰ فرد مسلح وابسته به گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) را از شهر عدن به سقطری (در آب‌های جنوبی یمن) منتقل کرده است.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، این منابع گفتند که اقدام امارات برای انتقال افراد مسلح به سقطری همزمان با آغاز ساخت پایگاه نظامی در غرب این استان با موافقت عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیشتر شبکه الجزیره گزارش کرد که شماری از کارشناسان دارای تابعیت‌های اروپایی که اغلب آن‌ها اوکراینی هستند، اواخر آگوست گذشته وارد سقطری شدند.

بر اساس این گزارش، یک هواپیمای اماراتی طی ماه آگوست چهار پرواز به سقطری انجام داده و طی آن کارشناسان نظامی و افسران اماراتی را به این استان منتقل کرده است.

منابع یمنی نیز گزارش دادند که امارات در حال احداث پایگاه نظامی بزرگ در غرب سقطری و در منطقه استراتژیک مشرف به جزایر غربی و نیز احداث اردوگاه در بخش شرقی آن است.

از ژوئن گذشته نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات، پس از یورش به استان سقطری این استان را تحت سیطره خود درآوردند./د102/ق
ارسال نظرات