۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۶۴۴۸۰
رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

داعش و القاعده بخش جدایی‌ناپذیر دولت منصور هادی هستند

داعش و القاعده بخش جدایی‌ناپذیر دولت منصور هادی هستند
المشاط با انتقاد از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد به دلیل مشروعیت دادن به دولت فراری منصور هادی، گفت که گروه‌های تروریستی داعش و القاعده بخشی جدایی‌ناپذیر این دولت هستند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، "مهدی المشاط" رئیس شورای عالی سیاسی انقلاب یمن طی سخنانی به مناسبت فرا رسیدن انقلاب 26 سپتامبر یمن، مشکلات و بحران جاری یمنی‌ها را نتیجه انبوه توطئه‌های خارجی دانست که این انقلاب را هدف قرار دادند.

المشاط به جنگ ائتلاف تحت رهبری سعودی علیه یمن اشاره کرد و اظهار داشت، مقاومت ملت یمن طی 6 سال اخیر بهترین گواه بر این است که ما قدم در مسیر آزادی و استقلال گذاشته‌ایم، و بر ادامه مقاومت و افزایش تلاش‌ها در این مسیر مصمم هستیم.

او افزود: "دست ارتش و کمیته‌های مردمی و دستگاه‌های امنیتی را در تلاش و سازندگی و مقابله با کسانی که به امنیت کشور لطمه می‌زنند، می‌فشاریم."

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به خالی بودن کرسی یمن در سازمان ملل، متذکر شد کسی که بر این کرسی می‌نشیند فقط نماینده خود و تعدادی انگشت‌شمار است که توسط ملت یمن طرد شده‌اند.

وی با انتقاد از جامعه جهانی و سازمان ملل به دلیل مشروعیت دادن به دولت فراری و مستعفی "عبد ربه منصور هادی"، تأکید کرد جامعه جهانی می‌داند که القاعده و داعش بخشی جداناپذیر از مشروعیت ادعایی است و همچنین می‌داند که دزدان و مفسدان مشروعیت ندارند و کسانی که در پایتخت‌هایی( ریاض و ابوظبی) مقیم هستند که پایتخت‌شان (صنعا) را بمباران می‌کنند، مشروعیت ندارند.

این مقام یمنی در ادامه از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست در مواضع‌شان در این‌باره تجدیدنظر کنند چرا که تاریخ این خطای آنها را نمی‌بخشد.
ارسال نظرات