۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۶۴۶۴۹

تا ملت فلسطین به حق مشروع خود دست نیابد، صلح عادلانه محقق نمی‌شود

تا ملت فلسطین به حق مشروع خود دست نیابد، صلح عادلانه محقق نمی‌شود
نخست وزیر مراکش تأکید کرد: تا زمانی که ملت فلسطین به حق مشروع خود مبنی بر تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس دست نیابد، امکان تحقق صلحی عادلانه در خاورمیانه وجود ندارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سعد الدین عثمانی بر مخالفت مغرب با اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت این اقدامات صرفا موجب تشدید تنش و بی‌ثباتی در منطقه خواهد شد.

وی همچنین ناتوانی جامعه جهانی در ایجاد راه حلی عادلانه برای مساله فلسطین را مایه تاسف خواند و گفت که کشورش نسبت به ادامه این وضعیت نگران است.

نخست وزیر مغرب همچنین بر لزوم حفظ وضعیت تاریخی شهر قدس به عنوان یک میراث مشترک انسانی و نماد همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان مختلف تاکید کرد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و بحرین ۲۱ شهریورماه و واشنگتن، تل‌آویو و ابوظبی ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه‌ای مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند./د102/ف
ارسال نظرات