۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۶۴۶۵۰

احتمال تعطیلی تمامی دروس حضوری حوزه علمیه قم

احتمال تعطیلی تمامی دروس حضوری حوزه علمیه قم
در پی تداوم وضعیت قرمز شهر قم، مرکز مدیریت حوزه علمیه، مدارس علمیه را به تعطیلی دروس حضوری توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش های حوزه علمیه در اطلاعیه ای ابلاغ کرد: با توجه به وضعیت جدید در قم و کشور و سرعت گرفتن ابتلاء به بیماری کرونا، تا عادی تر شدن اوضاع، دایر کردن دروس حوزه به صورت مجازی در اولویت است.

بر این اساس برخی مدارس علمیه از امروز با تصمیم گیری شواری آموزشی مدرسه، دروس حضوری خود را تعطیل کرده اند و برخی نیز در نظر دارند با فراهم کردن شرایط برگزاری آنلاین دروس، در هفته پیش رو دروس حضوری خود را تعطیل کنند.

طی روزهای گذشته وضعیت شهر قم قرمز بوده است اما تا کنون هیچ ابلاغیه ای رسمی از ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه تعطیلی دروس حضوری حوزه علمیه قم صادر نشده است.

شایان ذکر است که حوزه های عملیه از ابتدای آغاز همه گیری کرونا در سال تحصیلی گذشته، دروس حضوری خود را تعطیل کرد و دروس حوزه های علمیه به صورت مجازی ادامه یافت و با آغاز سال تحصیلی جدید و صدور شیوه نامه بهداشتی مبارزه با کرونا؛ مدارس علمیه تنها با رعایت سخت گیرانه پروتکل های بهداشتی اقدام به برگزاری دروس حضوری به صورت محدود کرده اند و ممکن است در هفته پیش رو دوباره شاهد تعطیل شدن بیشتر دروس حضوری باشیم./1370/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
مدارس تخصصی فقهی طلاب شهرستانی را ترفندی خاص مجبور به حضور در خوابگاه های اختصاصی خود کرده اند ، در قم برخی از مدارس تخصصی فقهی برخی از دروس خود را به صورت مجازی ارائه نمی کنند ولی برخی دیگر را بصورت مجازی هم ارائه می کنند و اگر طلبه شهرستانی بخواهد در همه کلاس ها حاضر باشد چاره ای جز حضور در خوابگاه ندارد. این مدارس چون دارای خوابگاه اختصاصی مستقل از حوزه هستند ، طلاب را به این شیوه (ارائه برخی از دروس به شکل مجازی و در عین حال ارائه نکردن برخی دیگر از دروس به شکل مجازی) مجبور به حضور در خوابگاه خود می کنند. البته در ظاهر شاید بگویند که طلبه اختیار دارد که در خوابگاه باشد یا نباشد ولی وقتی برخی از دروس مطلقاً به شکل مجازی ارائه نمی شود طلبه شهرستانی برای حاضر بودن در تمامی کلاس های خود جز حضور در خوابگاه این مدارس چه چاره دیگری دارد؟ بطور کلی دلیل باز ماندن خوابگاه های این مدارس چیست؟
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
سلام بچه ها خبر دارید مدارس پنجشنبه مجازی میشه
1
0