۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۶۴۶۵۶
عصائب اهل الحق درباره آمریکا:

صبر عراقی‌ها هم حدی دارد

صبر عراقی‌ها هم حدی دارد
رییس دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق ضمن تاکید بر ضرورت اعلام نتایج تحقیقات درباره جنایت آمریکا علیه فرماندهان مقاومت تصریح کرد که صبر عراقی‌ها حد و اندازه‌ای دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی «عصائب اهل الحق» عراق می‌گوید که دلیل اصلی ضعف در رویکرد دولتی با تجاوز خائنانه آمریکا به فرودگاه بغداد که به شهادت فرماندهان مقاومت و پیروزی منجر شد، به ماهیت سیستم سیاسی حاکم بر عراق باز می‌گردد که موجب شده تا حکومت در عراق نتواند در حفظ امنیت و حاکمیت ملی و شهروندان خود به وظیفه خود عمل کند. زیرا اختیارات نخست‌وزیر محدود و ضعیف است و کل سیستم کشور تسلیم هژمونی آمریکا است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد: این امر به وضوح در عدم احترام رئیس‌جمهور آمریکا به عراق و صدور دستورات مربوط به این جنایت آشکار است و او اطمینان داشت که دولت عراق نمی‌تواند او را مهار کند و از عزت وخون عراقی‌ها آن هم زمانی که بزرگترین فرماندهان نظامی را هدف قرار می‌دهد، دفاع کند؛ فرماندهانی چون شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس الحشد الشعبی و شهید «قاسم سلیمانی» که میهمان عراق  که گروه‌های داعشی را شکست دادند.

الربیعی تاکید کرد: ما معتقدیم که سوءمدیریت و ضعف تدابیر و عدم جدیت مسئولان حاکم در مقابله با تجاوز آمریکا، موجب عدم دستیابی به نتایج آشکار فعالیت کمیته‌ای که برای پیگیری این قضیه تشکیل شده، است.

عضو دفتر سیاسی «عصائب اهل الحق» عراق از دولت و دستگاه قضایی خواست تا به وظایف خود در قبال خون این شهدا با تشکیل یک دادگاه ویژه برای تحقیق و تعیین زمانی مشخص برای اعلام نتایج عمل کنند.

وی افزود: با مقامات مسئول این پرونده می‌گوییم که صبر عراقی‌ها حد و اندازه‌ای دارد و نامحدود نیست. ما نیز به آنچه جناب شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق گفت که خون پاک این شهدا، سرزمین عراق را از حضور نظامی آمریکایی پاک خواهد کرد،  اعتقاد داریم.

ابومهندی المهندس به همراه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دی ماه ۱۳۹۸ در جریان حملات هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

پارلمان عراق نیز در واکنش به این تجاوز جنایتکارانه، مصوبه اخراج نظامیان خارجی به ویژه تروریست‌های آمریکایی را تصویب کرد. فراکسیون‌های سیاسی عراق در حال حاضر، از مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق می‌خواهند که این مصوبه را هر چه سریعتر اجرایی کند./د102/ف
ارسال نظرات