۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۶۴۸۹۹
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

برخی گرفتاری‌ها برای ارتقای منزلت اشخاص نزد خداوند است

برخی گرفتاری‌ها برای ارتقای منزلت اشخاص نزد خداوند است
اصفهان - آیت الله مهدوی با تأکید بر اهمیت صبر در برابر گرفتاری‌ها و مشکلات، گفت: ارتقای درجه و مقام و کسب ثواب از عوامل گرفتاری‌ها و مشکلات انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در مدرسه علمیه ملاعبدالله اصفهان، با بیان اینکه هر گرفتاری و هر انسان گرفتاری سزاوار عتاب نیست، گفت: گاهی شخصی به دلیل ظلمی که به او شده گرفتار می‌شود، قطعا در چنین حالتی ظالم سزاوار عتاب است.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: گاهی شخص جاهل است و گرفتاری برای او پیش می‌آید و این جهل او نیز به دلیل مقصر بودن او نیست، در چنین حالتی شخص را نباید سرزنش کرد، اما کسی که جاهل است و مقصر است که جاهل است و کوتاهی کرده که از جهل خارج نشده است باید مورد سرزنش قرار بگیرد.

وی سحر و جادو و چشم زخم را از عوامل گرفتاری اشخاص برشمرد و اظهار کرد: در چنین حالتی شخصی که آسیب دیده و گرفتار شده است نباید مورد سرزنش قرار بگیرد بلکه عاملان این مشکل باید عتاب شوند، گاهی افراد از روی کینه به سحر و جادو علیه دیگران روی می‌آورند یا اینکه نظر تنگ بوده و نمی‌توانند موفقیت و داشتن نعمت دیگران را ببینند و برای دیگران مشکل‌ساز می‌شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان در ادامه مقدرات الهی را از دیگر عوامل گرفتاری و مشکلات انسان برشمرد و تصریح کرد: گاهی بدون اینکه خطا و گناهی کرده باشیم مورد ابتلائات قرار می‌گیریم و خداوند ما را آزمایش می‌کند تا مشخص شود در گرفتاری و بلاها آیا افراد دین خود را حفظ می‌کنند یا اینکه یک گرفتاری و مشکل باعث فاصله گرفتن آنها از خداوند خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری سنجش صبر و ایمان انسان را از دلایل برخی گرفتاری‌ها و مشکلات عنوان کرد و گفت: وقتی کسی در دنیا امتحان می‌شود خداوند میزان ایمان و صبر او را می‌سنجد و از این طریق در آخرت به اشخاص ایمان و صبر آنها گوشزد خواهد شد.

وی تسلیم بودن در برابر خداوند حتی در مشکلات و گرفتاری‌ها را از ویژگی‌های بندگان خاص و با ایمان دانست و اظهار کرد: ارتقاء درجه و مقام و کسب ثواب از عوامل گرفتاری‌ها و مشکلات انسان است، خداوند گاهی شخصی را دوست دارد و می‌خواهد او را منزلت و جایگاه ببخشد، به همین دلیل او را مبتلا به گرفتاری‌ها و مشکلات خواهد کرد و شخص با صبر و تسلیم بودن در برابر خداوند ارتقای مقام و منزلت در نزد خداوند خواهد گرفت./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات