۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۶۴۹۴۸
حجت الاسلام زارع:

تحول و پویایی از ویژگی های حوزه انقلابی است

تحول و پویایی از ویژگی های حوزه انقلابی است
مازندران - استاد حوزه علمیه مازندران یکی از شاخصه های حوزه انقلابی را حرکت با شتاب در مسیر تحول و تولید علم دانست و گفت: شتاب رشد علمی در حوزه انقلابی بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام زین العابدین زارع، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حوزه انقلابی اشاره کرد و گفت: حوزه انقلابی حوزه ای است مشی و سلوک امام راحل و مقام معظم رهبری را در همه برنامه های الگو قرار دهد.

وی با بیان این که حوزه انقلابی نمی تواند نسبت به تحولات سیاسی جامعه بی تفاوت باشد، افزود: حوزه انقلابی باید اندیشه های ناب امام راحل و مقام معظم رهبری را به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه انقلابی حوزه ای دشمن شناس، استکبار ستیز و پیرو خط ولایت و رهبری است، خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی همواره در بزنگاه های حساس انقلاب با مواضع انقلابی خود توطئه دشمن را خنثی می کند.

حجت الاسلام زارع، یکی دیگر از شاخصه های مهم حوزه انقلابی را حرکت با شتاب در مسیر تحول و تولید علم دانست و تصریح کرد: شتاب رشد علمی در حوزه انقلابی به طور حتم بیشتر خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری، تحول و پویایی را از جمله ویژگی های حوزه انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: انقلابی بودن تنها به شعار دادن نیست بلکه در مقام عمل نیز باید به این اصول پایبند باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه انقلابی هیچ گاه نباید از سرعت رشد علم در جامعه عقب بماند و همواره باید همگام با نیازهای روز جامعه حرکت کند، بیان داشت: حوزه انقلابی باید نشر دهنده آرمان ها و ارزش های اصولی انقلاب در جامعه باشد.

حجت الاسلام زارع، حوزه های علمیه را خاستگاه نظام اسلامی دانست و با بیان این که امروز یکی از وظایف مهم حوزه حمایت و پشتیبانی از انقلاب است، تصریح کرد: حوزه باید از مفاهیم و ارزش های اصیل انقلاب در برابر هجمه ها و توطئه های سازمان یافته دشمن حفاظت و حراست کند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با بیان این که حوزه های علمیه نقش بسیار مهم و محوری در کادر سازی برای نظام اسلامی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: حوزه در طول چهل سال اخیر تأمین کننده نیازهای فکری نظام اسلامی بوده و در این عرصه توانسته در تحقق اهداف اسلام ناب و انقلاب نقش محوری ایفا کند.

وی با اشاره به این که برخی جریان ها تلاش می کنند حوزه و روحانیت را از توجه به مسائل مهم روز جامعه دور کنند، تصریح کرد: حوزه انقلابی نمی تواند نسبت به مسائل مهم سیاسی کشور و همچنین جهان اسلام بی تفاوت باشد بلکه باید همه این امور مهم را رصد و در مواقع ضروری موضع گیری قاطعانه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی ها به دنبال حوزه ای سکولار در نظام اسلامی هستند، بیان داشت: طلاب و روحانیان انقلابی باید مراقب جریان های منحرفی که تلاش می کنند حوزه را از مسیر انقلاب خارج کنند، باشند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات