۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۶۵۰۵۷
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی:

تمرکز برنامه های حوزه باید بر مسائل تربیتی و اخلاقی باشد

تمرکز برنامه های حوزه باید بر مسائل تربیتی و اخلاقی باشد
مازندران - استاد حوزه علمیه گفت: برنامه های حوزه بر مسائل تربیتی و اخلاقی متمرکز شود تا شاهد تربیت و پرورش طلابی مهذب و اخلاق مدار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه و برگزاری کلاس های آموزشی به صورت غیر حضوری با بیان این که نفس حضور طلاب در مدرسه و آثار و برکات ارزشمندی را با خود به همراه داشته است، افزود: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این توفیق در حال حاضر از طلاب سلب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این که مدارس علمیه باید برنامه های جایگزینی برای پر کردن خلأ حضور طلاب در مدارس تعریف و اجرایی کنند، بیان داشت: قرار گرفتن طلبه در فضای حوزه و تعامل و ارتباط با استاد و مدیر مدرسه علمیه خود جنبه تربیتی داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید بگذاریم فاصله طولانی مدت طلبه با فضای حوزه موجب فراموش شدن آداب و اصول طلبگی شود، تصریح کرد: اصل و مبنا در حوزه حضور طلاب در فضای مدرسه و مأموس شدن با شراط حاکم بر مدرسه است.

وی با اشاره به این که در شرایط کرونایی که آموزش در مدارس علمیه به صورت غیر حضوری است باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بخشی از فعالیت های حضوری را بتوان در بستر فضای مجازی و به صورت غیر حضوری دنبال کرد، بیان داشت: نباید برنامه های اخلاقی، تربیتی، فرهنگی و قرآنی کمرنگ شود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که اخلاق، تربیت و معنویت از اصول مهم در حوزه های علمیه به شمار می رود که همواره مورد تأکید بزرگان دین بوده است، خاطرنشان کرد: علم آموزی بدون توجه به این اصول هیچ فایده ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به این که دروس اخلاق در مدارس علمیه باید به طور مستمر حتی به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار شود، تصریح کرد: با توجه به این که زمان مشخصی برای بازگشت کشور به شرایط عادی وجود ندارد، باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت برنامه های اخلاقی و تربیتی حوزه به کار گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که برگزاری غیر حضوری دروس و برنامه های حوزه نباید خللی در اهداف و اصول بنیادین حوزه ایجاد کند، بیان داشت: اساتید حوزه باید تعامل و ارتباط خود با طلاب را تقویت کنند تا طلبه احساس نکند از فضای حوزه فاصله گرفته و دور مانده است./950//210/خ

ارسال نظرات