۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۶۵۱۷۳

«روایت عاشقی»؛ فراخوان جمع‌آوری خاطرات عزاداران در آخرین ماه محرم قرن

«روایت عاشقی»؛ فراخوان جمع‌آوری خاطرات عزاداران در آخرین ماه محرم قرن
فراخوان جمع‌آوری خاطرات عزاداران در ماه‌های محرم و صفر تحت عنوان «روایت عاشقی» منتشر شد. شیوع ویروس کرونا شکل و شیوه عزاداری امسال را تغییر داده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، فراخوان جمع‌آوری خاطرات کوتاه عزاداران حسینی در آخرین محرم و صفر قرن(1399) منتشر شد. در این فراخوان که تحت عنوان «روایت عاشقی» منتشر شده، قرار است خاطرات کوتاه عزاداران که در شرایط خاص به دلیل شیوع ویروس کرونا به عزاداری در مصیبت امام حسین (ع) و یارانشان پرداختند، جمع‌آوری شود.

علاقه‌مندان باید آثار خود را در قالب خاطره به دبیرخانه ارسال کنند. مهلت ارسال آثار نیز تا 15 آبان ماه سال جاری اعلام شده است. همچنین در فراخوان ذکر شده است که محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

«روایت عاشقی» به کوشش دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی الکترونیکی avh@mailfa.com ارسال کنند.

ماه محرم , امام حسین (ع) , ویروس کرونا ,

شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ پروتکل‌های بهداشتی سبب شد تا شکل و شیوه عزاداری بر حضرت سیدالشهدا، امام حسین (ع)، و ذکر مصائب اهل بیت(ع) در ماه‌های محرم و صفر امسال رنگ دیگری به خود بگیرد. برخی از عزاداران با استفاده از شیوه‌های نو مانند رونق دادن به روضه‌های خانگی یا ذکر مصیبت اهل بیت(ع) در خانه شهدا و ... در این مدت اقامه عزا کرده‌اند./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات