۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۶۵۲۰۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت عظمت دادن به اربعین حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی

ضرورت عظمت دادن به اربعین حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی
مازندران - حجت الاسلام صادقی بر ضرورت عظمت دادن به مراسم اربعین حسینی امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور تأکید کرد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی بر ضرورت حفظ و تقویت جایگاه این حرکت عظیم در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان پذیرش زائران حسینی از سوی کشور عراق وجود ندارد، افزود: باید همان طور که ایام ماه محرم با عظمت برگزار شد، این مراسم بزرگ معنوی و دینی نیز با همان عظمت در کشورمان برگزار شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، حفظ عظمت اربعین حسینی را عامل اقتدار اسلام ناب و فرهنگ حسینی در جهان دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم هرچه با شکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی موجب تقویت جایگاه اسلام ناب در جهان خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی، پیام عاشورا و اربعین حسینی را مبارزه با ظلم و جور زمانه دانست و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب برای تضعیف دین و آیین های مذهبی متحد شده اند، عظمت دادن به این مراسم به طور حتم شکستی برای دشمن خواهد بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که همان طور که امام راحل فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا با عدم پذیرش زائر از سوی کشور عراق مواجه هستیم باید از سایر ظرفیت ها به منظور عظمت دادن به اربعین حسینی استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برنامه های متناسب با روز اربعین حسینی را می توان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کرد، ادامه داد: نباید بگذاریم ذره ای از عظمت و شکوه اربعین حسینی کاسته شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز اربعین حسینی تنها متعلق به شیعه نیست بلکه در سال های گذشته بسیاری ازملت های آزادی خواه جهان در پیاده روی اربعین حسینی حضور داشتند، تصریح کرد: این حضور افراد غیر مسلمان در اجتماع عظیم اربعین حسینی نشان دهنده جهانی گسترش فرهنگ ناب حسینی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت مسلمان ایران اسلامی همانند دهه نخست ماه محرم، خانه های خود را در اربعین سید و سالار شهیدان به حسینیه ای بر عزاداری تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید در این روز با عظمت با خواندن ادعیه و سایر برنامه های جایگزین شکوه و عظمت اربعین حسینی را حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در روز اربعين زيارت عارفانه امام حسين (ع) اجر وقرب فراواني نزد خداوند دارد، تصریح کرد: قرائت زیارت اربعین در این روز مهم به طور حتم تجدید بیعت مجدد امت اسلامی با امام حسین(ع) و پیام روشنی به ظالمان و یزیدیان زمان خواهد بود./950//302/خ

ارسال نظرات