۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۶۵۲۱۷
حجت الاسلام جباری:

حفظ و تقویت اربعین حسینی، تداوم راه مبارزه با ظلم است

حفظ و تقویت اربعین حسینی، تداوم راه مبارزه با ظلم است
مازندران - امام جمعه بهشهر با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، حفظ و تقویت اربعین حسینی را تداوم راه مبارزه با ظلم دانست.

حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، حفظ و تقویت اربعین حسینی را تداوم راه مبارزه با ظلم دانست.

وی با بیان این که در دنیای امروز که ظلم و جور علیه ملت های مظلوم و بیگناه بیداد می کند تقویت جایگاه اربعین حسینی یک ضرورت مهم است، افزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت هایی که دولت عراق برای پذیرش زائران حسینی وضع کرده است باید از سایر ظرفیت های موجود به منظور گرامیداشت این روز با عظمت استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اربعین حسینی با هویت شیعه گره خورده است، خاطرنشان کرد: این روز با عظمت نماد و تجلی اقتدار امت اسلامی به ویژه شیعیان در برابر ظلم و استکبار جهانی است.

حجت الاسلام جباری با بیان این دشمنان دین و اهل بیت(ع) در سال های اخیر هر چه تلاش کردند نتوانستند از عظمت و جلال اربعین حسینی بکاهند، تصریح کرد: اما متأسفانه امسال به دلیل حفظ جان همه عزاداران حسینی، این اجتماع عظیم از کشورمان به سمت کربلا برگزار نخواهد شد.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که امسال با توجه به این شرایط به وجود آمده باید بیشتر بر عظمت اربعین حسینی افزود، ادامه داد: همه بخش های کشور باید برای تقویت جایگاه این مراسم با عظمت به میدان بیایند و سنگ تمام بگذارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن خوار و ذلیل این روزها چشم به برگزاری مراسم اربعین حسینی دوخته است، خاطرنشان کرد: باید برنامه های متنوعی برای حفظ و تقویت جایگاه اربعین حسینی در کشورمان تدارک دیده شود تا شاهد عصبانیت دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) باشیم.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که دستگاه های دروغ پراکنی دشمن در دهه نخست ماه محرم نیز همه تلاش خود را بکار گرفتند تا از عظمت عزاداری حسینی بکاهند، گفت: اما با تدبیر همه دلسوزان، این مراسم ارزشمند با حفظ همه پروتکل های بهداشتی در سراسر ایران اسلامی با همان شکوه و عظمت گذشته برگزار شد.

امام جمعه بهشهر، دهه نخست ماه محرم امسال را شکستی سنگین برای دستگاه دروغ پراکنی ضد انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم با هوشیاری و بصیرت ملت حسینی ایران اسلامی، مراسم اربعین امسال نیز با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد و بار دیگر شاهد ذلت و خواری معاندان دین و انقلاب خواهیم بود.

وی با اشاره به این که ملت های مسلمان جهان یک پیوند عمیق عاطفی با اربعین حسینی دارند، گفت: به طور حتم تقویت اربعین حسینی موجب عظمت دادن به اسلام ناب و فرهنگ حسینی در جهان خواهد شد.

حجت الاسلام جباری، اربعين و عاشورا را حرکتي در جهت احياء اسلام و مبارزه با دشمنان دين و معنويت دانست و خاطرنشان کرد: بقاء و موجوديت شيعه به زنده نگهداشتن اهداف نهضت عاشورا و اربعين حسيني بستگي دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند در روز اربعین حسینی خواندن زیارت نامه آن حضرت مورد توجه جدی قرار گیرد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم همه ظرفیت های موجود را در جهت عمق و محتوا بخشی به این مراسم مهم به کار گیریم./950//302/خ

ارسال نظرات