۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۶۵۴۰۴
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

کتاب «کسب و کار بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت» منتشر شد

کتاب «کسب و کار بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت» منتشر شد
کتاب «کسب و کار براساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)» به قلم حجت الاسلام حمیدرضا مطهری تألیف و به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری «عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» در این کتاب به دنبال بررسی آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) درباره سبک کسب و کار و آداب آن بوده که در ۸۸ صفحه تألیف و تنظیم شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: سبک زندگی هر جامعه‌ای نمای هویت آن جامعه است و هر جامعه‌ای زمانی می‌تواند ثمرهای ایدئولوژی و جهان‌بینی خود را به نمایش بگذارد که سبک زندگی او متناسب با باورها و ارزش‌هایش شکل گرفته باشد.

متأسفانه جامعه کنونی ما به علت تأثیرپذیری از فرهنگ غرب از یک سو و تحت تأثیر زندگی قبل از انقلاب اسلامی از سوی دیگر نتوانسته است میان باورهای اصیل اسلامی و سبک زندگی خود در حوزه های گوناگون فردی و اجتماعی ارتباطی عمیق و تناتنگ ایجاد کند و از داشتن سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی محروم مانده و نتوانسته است از میوه های ارزشمند عقاید و باورهای دینی خویش در عرصه رفتار و سبک زندگی بهره مند شود.

کسب و کار، یکی از موضوعات مهمی است که می‌توان با بهره گیری از معارف نورانی قرآن و اهل بیت(ع) نکات ارزشمندی درباره آن به جامعه ارائه کرد. 

کتاب «کسب و کار بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)»، هجدهمین عنوان از مجموعه کتب سبک زندگی اسلامی است که توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است./822/د102/ق

ارسال نظرات