۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۶۵۶۴۶
آیت الله مهدوی:

فتنه و درهم آمیختن حق و باطل از توطئه‌های دشمن است

فتنه و درهم آمیختن حق و باطل از توطئه‌های دشمن است
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان باطل تلاش می کند با برپا کردن فتنه‌ها و درهم آمیختن حق و باطل مردم را فریب بدهد و اهداف خود را پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی اصفهان، با بیان اینکه انسان اگر شکایتی دارد از مشکل و گرفتاری و غصه‌ای باید به نزد خداوند برود، گفت: بیان اینچنین شکایت در نزد مخلوق چند ایراد دارد، نخستین ایراد آن این است که شکایت مشکلات به نزد مخلوق بردن در حقیقت شکایت خدا به مخلوق بردن است.

وی در ادامه افزود: انسان باید درک کند مشکلات و مصیبت‌هایی که دارد بر مصلحت او است، ما باید صبر در مشکلات داشته باشیم و اگر شکایتی هم داریم به نزد خداوند ببریم، اگر انسان شکایتی دارد باید بداند آن را کجا مطرح کند، همه ما وظیفه داریم در مواجهه با مشکلات صبر کنیم و بدانیم وظیفه ما این است که اهل صبر باشیم و برای ظهور بستر سازی کنیم.

مبارزه بین حق و باطل در طول تاریخ وجود داشته و ادامه خواهد داشت

آیت الله مهدوی با بیان اینکه مبارزه بین حق و باطل از ابتدای تاریخ بوده است، اظهار کرد: این مبارزه همیشه بوده است از زمان حضرت آدم(ع) تا زمان نبی مکرم اسلام(ص) و تا به امروز نیز ادامه داشته و در آینده نیز این مبارزه استمرار و ادامه خواهد داشت و در این مبارزه افراد امتحان خود را پس می‌دادند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مصلحت و حکمت الهی بر این است که مردم وظایف خود را در مسیر مبارزه حق با باطل انجام دهند و در نهایت اگر جایی کار به تنگنا و شرایط حساس برسد خداوند یاری رسان آنها باشد، مانند ماجرای سپاه ابرهه و نابودی آنها توسط فرستادگان خداوند متعال، اما در نهایت این ما بندگان هستیم که باید در این عرصه امتحان پس بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در امتحان الهی در نبرد میان حق و باطل دشمنان دین تمام تلاش خود را به کار می‌بندند، تصریح کرد: شاهد هستیم اسرائیل و عربستان و آمریکا و یاران اینها تمام تلاش خود را برای ظلم به کار بسته اند و از جنایتی فروگذار نیستند و بنا نیست خداوند متعال خودش آنها را نابود کند بلکه خداوند اجازه می‌دهد ناصران دین نیز امتحان خود را بدهند و تمام تلاش خود را به کار ببندند.

دین پیروز نهایی نبرد حق و باطل است

آیت الله مهدوی با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان به هر نتیجه ای برسد در نهایت این دین است که پابرجا خواهد ماند، اظهار کرد: خداوند همیشه دین خود را مستقیم یاری نمی‌کند بلکه ناصران دین الهی یاری رسان دین خواهند بود، مانند آنچه در کربلا شاهد آن هستیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، خاطرنشان کرد: یاران امام حسین(ع) با تمام وجود در مقابل دشمنان ایستادند و امام خود و دین اسلام را یاری کردند و از این عمل خود بسیار هم شادمان و خوشحال بودند، این نبرد حق و باطل در کربلا بود و در زمان ما هم هست و در آینده نیز خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش جریان باطل برای استفاده از زور و خدعه و نیرنگ برای پیشبرد اهداف شوم خود، تصریح کرد: حق هرگز کار خود را با نیرنگ و زور پیش نخواهد برد، شاهد هستیم معاویه یاران امام حسن(ع) را با کیسه‌های سکه طلا می‌خرد و این افراد با ایمان ضعیف هستند که به این راحتی فریب می خورند.

فتنه توطئه دشمنان برای فریب مردم است

آیت الله مهدوی ایجاد فتنه‌ها را از دیگر توطئه‌های باطل برای فریب مردم و پیشبرد توطئه‌های باطل عنوان کرد و گفت: درهم آمیختن حق و باطل یکی از توطئه‌های دشمنان است، قرآن کریم می فرماید دشمن لباس حق را به باطل می‌پوشاند، کسی که نگاه ظاهربین داشته باشد نمی‌تواند حق را از باطل در چنین شرایطی تشخیص بدهد، کسی زیربار باطل نمی‌رود اما در این حالت و شرایط ممکن است مردم و افراد ظاهربین فریب بخورند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین برای بالا بردن فهم انسان آمده است، افزود: شخصی که عابد باشد اما عالم نباشد از سوی دشمن فریب خواهد خورد، به این صورت که عبادت را ترک نخواهد کرد اما در عبادت دچار اشتباه خواهد شد و روز قیامت می‌بیند توشه اعمال او تهی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه 40 سوره مدثر، تصریح کرد: بنابر فرموده قرآن کریم افرادی هستند که عبادت می‌کنند و دلخوش به این اعمال خود هستن اما در آخرت توشه آنها خالی است و سعی آنها از بین رفته است و هرچه هم این افراد تلاش می‌کنند از مسیر کمال و سعادت دورتر می‌شوند.

عبادت بدون ولایت بی نتیجه است

وی ادامه داد: اگر کسی هزار سال عبادت کند و همواره مشغول به نماز و روزه داری باشد اما ولایت امام علی(ع) و فرزندان ایشان را قبول نداشته باشد، همه عبادات و اعمال او بی ارزش بوده و برای آخرت او کاربردی نخواهد داشت.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه اسلام هرگز شروع کننده جنگ و نزاع نبوده است، اظهار کرد: باطل همیشه برای ماندن و بقا خود دست و پا می‌زند و جنگ به راه می اندازد، باطل می داند اگر تلاش نکند شکست خواهد خورد و به همین دلیل است که باطل همیشه در نزاع و جنگ است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خداوند را حامی دین خود و ولایت عنوان کرد و گفت: دشمنی باطل با اشخاص نیست بلکه با حق در نبرد هستند، تلاش می‌کنند تا نور حق را خاموش کنند اما نمی دانند نور الهی هرگز خاموش نخواهد شد و هرقدر هم تلاش کنند در نهایت نور الهی است که روشن خواهد ماند و حق همیشه پیروز است./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات