۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۶۵۷۰۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تربیت انسان در مکتب قرآن مهمترین نیاز امروز جامعه است

تربیت انسان در مکتب قرآن مهمترین نیاز امروز جامعه است
چهارمحال و بختیاری - امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه تربیت انسان در مکتب قرآن مهمترین نیاز امروز جامعه است، گفت: انسان باید همه چیز را در اراده خداوند متعال ببیند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در پیام جمعه این هفته خود با اشاره به اینکه باید بدانیم خداوند در همه حال جنود خود را یلری می‌کند و عالم لشکر پرودگار متعال است، گفت: این یک پیام قرآنی است که باید در وجود ما به باور تبدیل شود و با آن زندگی کنیم.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه انسان باید به این باور برسد که همه چیز تحت اراده خداوند متعال است، اظهار کرد: اعتقاد به این باور که همه چیز با خواست و اراده خداوند انجام می‌شود، انسان تربیت شده در مکتب قرآن می‌سازد که مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی است.

وی با تشریح مهمترین ویژگی‌های انسان تربیت شده در مکتب قرآن کریم خاطرنشان کرد: چنین انسانی در مرحله نخست تسلیم محض خداوند متعال است و می‌داند که در همه امور حکمتی نهفته شده و به هیچ امری از دیگران متمرکز نمی‌شود مگر آنکه از خود شروع کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه انسان مؤمن زود قضاوت نمی‌کند، تصریح کرد: انسان مؤمن باید در قضاوت هایش ایمان، تقوا، انصاف، علم و عقل را با هم ببیند تا قضاوتش مورد رضای حق تعالی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید تعالی و رشد همه جانبه استان مورد توجه همگان قرار گیرد و این از مهمترین ضرورت‌ها است، ابراز کرد: برای آبادانی استان به شدت نیازمند همدلی و همراهی در همه ابعاد هستیم؛ باید دور اندیش باشیم و با عقلانیت کار‌ها را پیش ببریم و از قضاوت‌های بی اساس به جد خودداری کنیم تا در مسیر پیشرفت قرار گیریم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید همه برنامه ریزی‌های استان بر مبنای واقعیت‌ها صورت گیرد، ادامه داد: اگر واقعیت‌ها را دیدیم، حق مردم ضایع نمی‌شود و مطالبه گری‌ها در مسیر درست انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد امور استان نباید فضا مسموم باشد، خاطرنشان کرد: به یقین در فضای ناسالم، عقلانیت وجود ندارد و حرف‌ها بی حساب و کتاب زده می‌شود، منیت‌ها رشد می‌کند و به هیچ جایگاهی نخواهیم رسید.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید فضای مهر، محبت و خیرخواهی در استان فراگیر شود، افزود: همه باید بدانند که ما در استان یک خانواده هستیم؛ به یقین خانواده منسجم با مدیریت به هم پیوسته رشد خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه دیدگاه فکری در استان آزاد، اما بداخلاقی فرهنگی ممنوع است، گفت: به لطف الهی همه مسؤولان اجرایی استان با جدیت در حال پیگیری اولویت‌ها هستند؛ بنده نیز به فضل الهی در همه دولت‌ها پیگیر مشکلات مردم بوده ام و این پیگیری‌ها نیز ادامه خواهد داشت./۹۴۵۷/پ210/ب1
ارسال نظرات