۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۶۵۸۰۱
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

دولت ملزم به فراهم کردن زیرساخت های درمانی و رفاهی است

دولت ملزم به فراهم کردن زیرساخت های درمانی و رفاهی است
کرمانشاه - حجت الاسلام علی سالاری گفت: دولت با فراهم کردن زیرساخت های لازم در بحث درمانی و رفاهی نباید اجازه دهند که روزگار برای بیماران به سختی بگذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز به مناسبت روز جهانی سالمندان در جمع تعدادی از بازنشستگان کشوری و لشگری کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، عنوان داشت: شما به عنوان سرمایه های معنوی جامعه ما محسوب می شوید.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: شما بخش اعظمی از عمر خود را صرف کار و تلاش برای ساختن آینده ای خوب نموده اید و اکنون دولت موظف است که امکانات رفاه و آسایش شما را فراهم آورد، البته جامعه و خانواده نیز در این حوزه مسؤول هستند.

حجت الاسلام سالاری با تاکید بر اینکه احترام به بزرگان و بازنشستگان یک ضرورت و وظیفه انسانی است، گفت: جامعه ای که اکنون جوانان ما در آن زندگی می کنند حاصل سالها تلاش شما عزیزان است، لذا به نوعی همه ما مدیون شما هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه اسلام به جایگاه افراد بسیار خاص و ویژه است، بیان داشت: جایگاه شما عزیران در دین مبین اسلام به حدی والاست که امام علی(ع) درباره مقام سالمندان فرموده‌اند: وقار پیری، نزد من دوست داشتنی‏‌تر از نشاط جوانی است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه به حدیثی از رسول اکرم(ص) درباره سالمندان اشاره کرد و گفت: رسول اکرم (ص) در حدیثی می فرمایند که احترام به سالمندان امت من احترام به من است. که فرموده رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) باید برای همه فصل الخطاب باشد.

حجت الاسلام سالاری در ادامه با انتقاد از کمبود امکانات رفاهی برای سالمندان و بازنشستگان، عنوان کرد: دولت باید با فراهم کردن زیرساخت های لازم در بحث درمانی و رفاهی، اجازه ندهند که روزگار برای شما که سرمایه های جامعه محسوب می شود به سختی بگذرد.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: متاسفانه برخی از فرزندان که عطوفت و مهربانی در دل و قلب آنان خشکیده است، خانه سالمندان را بهترین مکان برای والدین سالخورده خود می بینند که از نظر انسانی این کاری به دور انصاف است./1400//210/خ

ارسال نظرات