۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۶۶۰۲۶
فیسبوک:

اکانت منکران هولوکاست مسدود می‌شود

اکانت منکران هولوکاست مسدود می‌شود
فیسبوک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هر محتوایی که هولوکاست را تحریف یا انکار کند، تحریم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  شرکت فیسبوک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هر محتوایی که هولوکاست را تحریف یا انکار کند، تحریم خواهد شد. 

در بخشی از این اطلاعیه آمده است؛

فیسبوک برای جلوگیری از انکار هولوکاست، سیاست خود را بروز‌رسانی می‌کند. 

مدت‌ها است که در فیسبوک مطالبی در رابطه با انکار یا تحریف هولوکاست منتشر می‌شود. اما با افزایش یهودستیزی، ما در حال گسترش سیاست‌های خود هستیم تا محتوایی که هولوکاست را انکار یا تحریف می‌کند، ممنوع کنیم.

از این رو چنانچه کاربران فضای مجازی چنانچه واژه هولوکاست را در فیسبوک جستجو کنند، ما وی را به منابعی دقیق و معتبر در رابطه با آن هدایت می‌کنیم.

علیرغم تنشی که در این مورد برای آزادی بیان به وجود می‌آید، به دنبال آن هستیم که آسیب‌های ناشی از انکار هولوکاست به حداقل برسد. 

ما مطالبی در فیسبوک مشاهده کردیم که منجر به افزایش خشونت علیه یهودیان می‌شود. به همین علت سیاست فیسبوک از این پس این خواهد بود که سخنان نفرت انگیز در رابطه با یهودیان را محدود کند.

بی‌تردید ترسیم خطوط میان مطالب قابل قبول و غیرقابل قبول کار ساده‌ای نیست، اما با توجه به وضعیت کنونی جهان، معتقدیم چنین کاری عملکرد درستی است.  

گفتنی است؛ این اقدام فیسبوک دو سال پس از آن صورت گرفت که مارک زاکربرگ، رئیس اجرایی فیسبوک در سال 2018 در مصاحبه‌ای انکار هولوکاست را بسیار اهانت‌آور دانسته بود.

در ادامه تصویر این اطلاعیه را مشاهده می‌کنید؛ 

پراگراف اول خبر رو ببین/// سیاست جدید فیسبوک اعلام شد | اکانت منکران هولوکاست مسدود می‌شود

ارسال نظرات