۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۶۶۰۷۷
رییس عقیدتی سیاسی تیپ 284 شهید رستمی مطرح کرد؛

نقش روحانیت در ارتقای بصیرت دینی و سیاسی ارتش

نقش روحانیت در ارتقای بصیرت دینی و سیاسی ارتش
لرستان - حجت الاسلام سلگی به نقش روحانیت در ارتقای بصیرت دینی و سیاسی ارتش اشاره کرد و گفت: تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی سبب شد فعالیت ارتش متکی بر تعالیم دینی باشد.

حجت الاسلام ناصر سلگی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به مناسبت 25 مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، بیان داشت: این سازمان نمادی از بصیرت و معنویت محوری است.

رییس عقیدتی سیاسی تیپ 284 شهید رستمی خرم آباد با اشاره به فرمان امام راحل در زمینه تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سال 58 افزود: دوراندیشی امام راحل سبب شد تا امروز شاهد فعالیت ارتش جمهوری اسلامی ایران را در تراز ارتشی معنویت محور، ولایتمدار و مطیع اوامر فرمانده معظم کل قوا باشیم.

وی با اشاه به فعالیت های گسترده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز ارتش در زمینه های مختلف فکری و معنوی در کنار وظایف نظامی که بر دوش دارد، نقش آفرین است.

حجت الاسلام سلگی به فعالیت روحانیت در این سازمان اشاره کرد و یادآور شد: در طول سال دوره های آموزشی مختلف برای روحانیت برگزار می شود و از این ظرفیت در برگزاری کلاس های اخلاق، دوره های آموزشی و در مناسبت های مختلف گفتمان هایی برای کادر، سربازان و خانواده نظامیان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در عرصه های مختلف و مقابله با جنگ نرم سبب دلگرمی در نظام و نا امیدی دشمنان است، افزود: حضور روحانیت در انجام این فعالیت ها نقش بسزایی دارد.

رییس عقیدتی سیاسی تیپ 284 شهید رستمی خرم آباد به برگزاری طرح مصباح اشاره کرد و بیان داشت: این طرح با محوریت روحانیت و در جمع کارکنان، سربازان، کارکنان پایور، نیروهای مسلح، سپاه و در ارتباط با نیروهای بسیج برگزار می شود.

وی اذعان داشت: دوره های نهج البلاغه، کتابخوانی و توانمندسازی روحانیت برای گسترش و تقویت فعالیت های فرهنگی، معنوی و تبلیغی از دیگر برنامه هایی است که در طول سال برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سلگی عنوان کرد: کلاس های قرآن به صورت هفتگی در روزهای سه شنبه، کلاس های اخلاق و مشاوره ویژه سربازان از دیگر برنامه های اجرایی است.

وی به برگزاری طرح بصیرت و ولایت اشاره کرد و گفت: این دوره های آموزشی نیز با هدف توانمندسازی روحانیت برگزار می شوند، در دوره یک ماهه ولایت شش کتاب با ارائه مباحث معرفت شناسی، اخلاق فلسفی، حقوق، سیاست و اخلاق برگزار می شود.

حجت الاسلام سلگی اذعان داشت: در سایه تلاش، همدلی و همراهی روحانیون، مسئولین و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با فرماندهان و کارکنان آجا سبب ارتقای بصیرت دینی و سیاسی و ارائه چهره مردمی ارتش بوده و فعالیت های آن متکی بر تعالیم والای دینی و سیره ائمه اطهار(ع) قرار دارد./9451//310/خ

 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات