۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۶۶۶۱۲۲
ابومرزوق:

منتظر موافقت مصر برای میزبانی نشست رهبران گروه های فلسطینی هستیم

منتظر موافقت مصر برای میزبانی نشست رهبران گروه های فلسطینی هستیم
عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: منتظر موافقت مصر برای میزبانی نشست رهبران گروه های فلسطینی در قاهره هستیم.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، موسی ابومرزوق در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد: که اگر مصر موافقت کند، این نشست در قاهره برگزار خواهد شد اما در صورت مخالفت مصر با میزبانی این نشست، آن وقت گزینه های دیگری مطرح خواهد بود و روسیه نیز برای میزبانی این نشست اعلام آمادگی کرده است.

ابومرزوق تصریح کرد که در دور قبلی گفتگوها با جنبش فتح عزمی جدی و حقیقی برای تحقق آشتی ملی وجود نداشت، زیرا موضوع خلع سلاح مقاومت و سیاست ها و برنامه های حماس و برخی خواسته های منطقه ای و بین المللی در این گفتگوها مطرح بود اما در دور جدید گفتگوها برای اولین بار این مسائل مطرح نشده است.

وی اظهار داشت که آشتی ملی یک مساله داخلی فلسطینی است و همانند گذشته مورد حمایت طرف های منطقه ای و بین المللی نیست.

جنبش های فتح و حماس در نشست اخیر خود در استانبول در 22 ماه گذشته بر برگزاری انتخابات پارلمانی و پس از آن ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی بر اساس قاعده نمایندگی نسبی و طبق برنامه و جدول زمانی 6 ماهه توافق کردند.

اولین نشست رهبران گروه های فلسطینی نیز سوم سپتامبر گذشته به طور همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس در بیروت و رام الله برگزار شد.

رهبران گروه های فلسطینی در این نشست بر سر سه مساله با هم توافق کردند: فعال‌سازی مقاومت مردمی، توسعه سازمان آزادی‌بخش و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی.

تشکیل رهبری ملی واحد برای مقاومت مردمی در فلسطین و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و پس از آن ریاست تشکیلات خودگردان نیز از دیگر محورهای این نشست بود.

منبع مرکز اطلاع رسانی فلسطین 
ارسال نظرات