۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۶۶۱۹۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

طلبه بی تقوا و بی بصیرت آفتی برای دین و نظام اسلامی است

طلبه بی تقوا و بی بصیرت آفتی برای دین و نظام اسلامی است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران، طلبه و روحانی بی تقوا و بی بصیرت را آفتی برای دین و نظام اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، علم و تقوا را دو بال برای سعادت و تعالی طلاب حوزه برشمرد و گفت: در گذشته سفارش علمای ما تنها به کسب علم و تقوا از سوی طلاب بود اما امروز یک طلبه برای اثرگذاری باید متناسب با شرایط روز به بال های دیگری نیز مجهز باشد.

وی با بیان این که یک طلبه امروز باید در کنار علم و تقوا، به بال بصیرت نیز مجهز باشد، افزود: طلبه بی بصیرت آفتی برای دین و نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به گسترش روز افزون فضای مجازی، آشنایی طلاب با فضای مجازی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیمی از دفاع ما از دین باید در فضای مجازی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود آشنایی طلاب حوزه با زبان های خارجی را امری ضروری دانست و با بیان این که طلاب برای گسترش روز افزون مفاهیم دینی باید به زبان های خارجی مسلط باشند، تصریح کرد: با این همه سرمایه ای که ما در حوزه داریم، اما وقتی با یکی از زبان های خارجی آشنا نباشیم برنامه ها ابتر خواهد ماند.

امام جمعه ساری، عدم آشنایی طلاب با یکی از زبان های خارجی را از جمله نقص های نظام آموزشی حوزه دانست و خاطرنشان کرد: یک طلبه سی سال درس می خواند اما حتی با یک زبان خارجی آشنا نیست و نمی تواند حتی به زبان عربی که متون حوزه نیز با این زبان است صحبت کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که با گذشت زبان طلاب برای اثربخشی در جامعه نیازمند بال تازه ای هستند، افزود: طلاب حوزه های علمیه باید متناسب با شرایط و نیاز روز جامعه به لوازم آن شرایط مجهز شوند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، تقوا را مهم ترین بال برای یک طلبه برای پویایی و اثرگذاری در جامعه دانست که باید در کنار بصیرت قرار گیرد.

وی با بیان این که ضرر طلبه بی تقوا برای دین به مراتب بیشتر است، افزود: طلاب در کنار کسب تقوا باید خوب درس بخوانند چون یک طلبه کم سواد نیز آفتی برای دین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت انس بیشتر طلاب با کلام الهی تأکید کرد و گفت: به طور حتم مأنوس شدن طلاب با مفاهیم قرآنی می تواند در رشد علمی و اخلاقی او بسیار اثرگذار باشد./950//202/خ

ارسال نظرات