۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۶۶۶۱۳۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

علاج مشکلات امروز کشور در مذاکره با آمریکا و اروپا نیست

علاج مشکلات امروز کشور در مذاکره با آمریکا و اروپا نیست
مازندران - امام جمعه نوشهر با بیان این که وضعیت امروز کشور نتیجه اعتماد به غرب است، گفت: برجام آیینه عبرتی برای کسانی است که رویای مذاکره با آمریکا را در سر می پرورانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاریی رسا در مازندران به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح کشور اشاره کرد و با بیان این که عقلانیت امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به معنای ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی های آمریکای جنایت کار است، گفت: کسانی که عقلانیت را در مذاکره و تسلیم شدن در برابر زیاده خواهی های آمریکا می دانند فهم درستی از گذشته و امروز ندارند.

وی با بیان این که آمریکایی ها 42 سال است که به دنبال براندازی در کشورمان هستند، افزود: این طراحی فراخور شرایط با بهره گیری از ابزار متناسب با آن زمان دنبال می شود و در این مسأله هیچ شکی وجود ندارد.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که انفعال، عقب نشینی، تسلیم شدن در برابر دشمن و میدان را خالی کردن با هیچ یک از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی سازگاری ندارد، خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر ظلم و استکبار و مقابله با زیاده خواهی های دشمن اصل غیر قابل تغییر در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انفعال و عقب نشینی موجب گستاخ تر شدن دشمن خواهد شد، بیان داشت: تجربه 42 ساله ایران اسلامی نشان داد هر گاه در برابر زیاده خواهی های دشمن با اقتدار ایستادگی کردیم، دشمن از مواضع خود عقب نشست.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، فشار حداکثری امروز آمریکا علیه ملت ایران را نتیجه انفعال مسؤولان در جریان برجام دانست و خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان در جریان مذاکرات برجام بیش از پیش به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه می کردند و فریب لبخند های دروغین مقامات آمریکایی و اروپایی را نمی خوردند امروز شاهد این وضع نبودیم.

امام جمعه نوشهر با بیان این که امروز آمریکایی ها در برابر اقتدار نظامی ایران اسلامی حقیر هستند، بیان داشت: اگر می بینیم دولتمردان آمریکایی هر روز علیه قدرت موشکی و توان منطقه ای ایران اسلامی یاوه گویی می کنند به دلیل ترس آنها از این اقتدار و عظمت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر این اقتدار در حوزه نظامی نبود معادلات به گونه ای دیگری تغییر می کرد، خاطرنشان کرد: تقویت توان نظامی و دفاعی کشور مسأله ای مهم و بازدارنده است که باید نسبت به آن توجه ویژه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ضعف توان مدیریتی در برخی بخش های کشور اشاره کرد و با بیان این که به طور حتم مدیریت در این بخش ها باید پویا و خستگی ناپذیر باشد، افزود: مدیریت خسته در هر بخشی از کشور می تواند موجب عقب ماندگی در آن حوزه شود.

امام جمعه نوشهر با بیان این که امروز در برخی بخش های مدیریتی کشور به مدیریت های جهادی و انقلابی نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: با مدیریت خسته و منفعل نمی توان به رشد و شکوفایی دست یافت.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که علاج مشکلات امروز کشور در آمریکا و اروپا نیست، تصریح کرد: مسؤولان به جای دل بستن به مذاکره و تعامل با غرب به فکر بهره گیری از توان و ظرفیت های داخلی کشور باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که وضعیت امروز کشور نتیجه اعتماد به آمریکا و اروپا است، خاطرنشان کرد: برجام آیینه عبرتی برای کسانی که همچنان رویای مذاکره با آمریکا و غرب را در سر می پرورانند./950//302/خ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
متأسفانه نهادهای بین المللی که به نحوی وام‌دار محور نظام سلطه و ایالات متحده هستند عملکرد و استاندارد دوگانه ای دارند و با کشورها به شیوه ای واحد برخورد نمی کنند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
فتوای جهاد و حشد الشعبی توانستند داعش را شکست دهد.
0
0