۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۶۶۶۲۸۹
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

توکل بر خدا افضل اعمال است

توکل بر خدا افضل اعمال است
اصفهان - حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه انسان با توکل بر خدا محبوب خداوند می‌شود، گفت: توکل برخدا آثار بسیاری دارد و افضل اعمال نزد خداوند توکل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، شامگاه پنجشنبه در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران اصفهان، با بیان اینکه در شب معراج پیامبر اکرم(ص) از مسجدالحرام به سمت مسجدالأقصی حرکت کردند، گفت: در این مسیر پیامبر اکرم(ص) سیر معراجی را داشتند و گفتگوهایی میان ایشان و خداوند متعال صورت گرفته است که شرح آن در حدیث معراج ذکر شده و بسیار سازنده است.

وی با اشاره به تمسک بزرگان و علمای اسلام به حدیث معراج، خاطرنشان کرد: شاید نخستین درس اخلاق همین حدیث معراج بوده است که پیامبر اکرم(ص) شاگرد آن بوده اند و خداوند متعال استاد اخلاق بوده است، شروع حدیث معراج که حدیثی طولانی است با این جمله شروع می شود که پیامبر اکرم(ص) سؤال می‌کنند یا رب العالمین کدام عمل أفضل و با فضیلت‌ترین است.

توکل افضل اعمال نزد خداوند است

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: خداوند متعال می فرماید هیچ چیزی نزد من أفضل و پسندیده‌تر از اینکه بنده من به من توکل کند و به آن چیزی که من برای او تقسیم کرده‌ام رضایت داشته باشد. این تعبیر، تعبیر بسیار مهمی است و بحث توکل را در آیات شریفه قرآن نیز زیاد می بینیم که در آیات متعددی به بحث توکل پرداخته شده است که نشان دهنده اهمیت جایگاه توکل در زندگی انسان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه خداوند متعال آنان را که به او توکل می کنند دوست دارد، تصریح کرد: همین که بنده بر خدا توکل دارد برای او بس است و او را کفایت می کند، توکل بر خدای متعال آثاری دارد که یکی از آنها محبت خداوند است.

وی ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید کسانی را که توکل می کنند دوست دارد، زمان انسان محبوب خدا می‌شود که مشی و مسیر زندگی خود را در اطاعت از دستور خداوند قرار می دهد و این مسأله سعادت و کمال را برای انسان به دنبال دارد.

حجت الاسلام بهرامی، نصرت الهی را از دیگر آثار توکل برشمرد و تصریح کرد: یکی دیگر از آثار توکل این است که خداوند انسان متوکل را یاری می‌کند و نمی‌گذارد جایی در بمانند و این فقط در امور مالی نیست، البته  امور مالی برای ما محسوس تر است و زود متوجه آن می شویم البته این هست ولی همه نیاز ما مادی نیست انسان نیاز های متعددی به خداوند متعال دارد که با توکل به خدا باید به دنبال آنها باشد.

هرکس بر خدا توکل کند خدا او را کفایت می کند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به آثار و برکات توکل داشتن به خداوند متعال، اظهار کرد: آثاری که از توکل بر انسان مترتب می شود خیلی زیاد است و نتیجه آیات و احادیث درباره توکل این است که هرکس به خداوند توکل کند خدا او را کفایت میکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین هرچه انسان معرفت بیشتری داشته باشد توکل بیشتری بر خداوند می کند لذا بر همین مبنا است که پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین علی(ع) که نسبت به خدا معرفت کامل دارند توکل شان بر خداوند بیشتر است و بیشتر می‌بینند که خداوند متعال بر همه چیز دنیا احاطه دارد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات