۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۶۶۶۳۲۹
تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی:

فریب دادن افکار عمومی اعتدال نیست

فریب دادن افکار عمومی اعتدال نیست
تهران - حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مسؤولان جامعه اسلامی نباید اهل ظلم، خیانت و اختلاس باشند، گفت: فریب دادن افکار عمومی اعتدال نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرهاشم حسینی تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره)، جمعه شب در مراسمی که به مناسبت شهادت امام رضا(ع) به صورت مجازی در مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) برگزار شد، گفت: اگر کسی دم از اهل بیت(ع) می زند و مسؤولیت اجتماعی، سیاسی، آموزشی و فرهنگی در جامعه دینی دارد باید همواره برای رسیدن به ارزش ها و آرمان های دینی تلاش کند.

وی برآورده کردن نیازهای دیگران را یکی از توصیه های امام رضا(ع) برشمرد و عنوان کرد: حضرت می فرمایند در زندگی به گونه ای رفتار کنید که مظلومان و بی پناهان شما را دوست داشته باشند و بعد از مرگ به عنوان انسان صالح و نیکوکار یاد شوید.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: طبق صریح روایات؛ اگر کسی خود را محب اهل بیت(ع) معرفی کند اما اهل فریب دادن دیگران باشد این شخص انسانی دروغگو است، مهربانی، ایثار و گذشت سنت و سیره امام رضا(ع) بود.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) افزود: در جامعه ای اگر ایثار کمرنگ شده باشد آن جامعه از عدل و اعتدال دور خواهد شد؛ اینکه برخی افراد بر موج مکر و فریب سوار می شوند و مردم را به بیراهه می برند و تنها به فکر پر کردن جیب خود  هستند هرگز حق ندارند دم از اعتدال بزنند.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید در سختی ها و دشواری ها همراه با مردم باشند، ابراز کرد: مسؤولی که سختی و دشواری مردم را درک نمی کند هرگز نمی تواند عدالت را اجرا و نسبت به مردم رحم داشته باشند؛ برخی در جامعه دینی با دزدیدن لباس علما بالاترین خیانت را به مکتب اهل بیت(ع) می کنند و با همان لباس سمت و مسؤولیت می گیرند و افکار عمومی را فریب می دهند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه ارزش های فردی و اجتماعی باید در جامعه تجلی پیدا کند، عنوان کرد: قوی ترین انسان کسی است که در همه شرایط به خداوند توکل کند؛ جامعه جهادی هرگز به بن بست نمی رسد ولو اینکه مسؤولان خائن در آن جامعه حاکم باشند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) گفت: انسان در مواجهه با سختی ها و دشواری ها نباید اسلحه پیامبران که دعا و نیایش با خداوند متعال است را فراموش کند؛ براساس مکتب اهل بیت(ع) کسی که در جامعه اسلامی مسؤولیت می پذیرد خادم و نوکر مردم است. اگر کسی دم از مکتب اهل بیت(ع) می زند و سمت و مسؤولیتی در حاکمیت اسلامی دارد هرگز نباید اهل ظلم، خیانت و اختلاس باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسؤول اگر اهل ایثار و گذشت نباشد نمی تواند به مردم احترام بگذارد و خود را خادم ملت بداند؛ زندگی مسؤولان در جامعه اسلامی باید در حد فقرا باشد اگر چنین نشود انسانیت در آن جامعه ذبح می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات