۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۶۶۶۳۳۱
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

تبعیت از ولایت سعادت ابدی انسان را تضمین می کند

تبعیت از ولایت سعادت ابدی انسان را تضمین می کند
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تبعیت از ولایت الهی سعادت ابدی انسان را تضمین می کند، گفت: انسان باید فرزند آخرت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، جمعه شب در مسجد جامع غدیرخم گفت: خداوند انسان را برای رسیدن به مقام خلیفه اللهی خلق کرده است.

وی با بیان اینکه انسان به صورت فطری طالب کمال است، ادامه داد: کمال انسان در مسیر بندگی خداوند متعال است که می تواند به خلیفه اللهی برسد و بندگی خداوند متعال بدون ولایتمداری محقق نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه انسان موجودی مختار است، ابراز کرد: آدمی موجود مختار محض و مجبور محض نیست؛ انسان به واسطه داشتن عقل قدرت انتخاب به او عطا شده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان می تواند حافظ قرآن و رزمنده میدان جهاد باشد اما در زمره زیان کاران قرار گیرد؛ بنابراین مردم نباید از سقوط بعضی انقلابیون متحیر شده و تعجب کنند زیرا هنر آن است که انسان همواره در مسیر کمال و بندگی گام بردارند.

وی افزود: کسانی که امروز منطق امام حسن(ع) را صلح با معاویه بیان می کنند اطلاعات کافی از تاریخ ندارند و آنانی که در کنفرانس برلین گفتند ما از جنگ خسته شدیم؛ چون زندگی را در دنیا می بینند. اگر کسی کمال را در امتیازات دنیا ببیند و دنیا را بر آخرت ترجیح دهد در زمره زیان کاران قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه دنیا طلبان کمال را تنها در عالم دنیا می بینند، عنوان کرد: کمال در دنیا کسب نمی شود بلکه دنیا وسیله ای برای رسیدن به کمال واقعی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی که نگاهش دنیایی باشد و تنها به کسب ثروت و قدرت بیاندیشد از کمال اخروی باز می ماند؛ تبعیت از ولایت الهی سعادت ابدی انسان را تضمین می کند. طبق صریح روایات؛ انسان باید فرزند آخرت باشد.

وی دیانت، لیاقت و کسب روزی حلال را بهترین ملاک برای انتخاب همسر بیان کرد و گفت: جوانان در انتخاب همسر آینده خود باید دقت داشته باشند مبادا کسی را انتخاب کنند که آخرتشان نابود شود. امروز بیش از کرونا، ویروس دنیا پرستی در خواص، تکبر در دانشمندان و فضای مجازی در خانواده ها قتل عام ایجاد می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات