۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۶۶۶۴۴۵
رییس اداره امور پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

کارآمدی خانواده در معرض تهدید قرار گرفته است

کارآمدی خانواده در معرض تهدید قرار گرفته است
اصفهان - حجت الاسلام شفیعیان گفت: پژوهشکده الهیات و خانواده، سلسله كرسی‌های نقد علمی با محوريت خانواده و مسائل مربوط به آن را توسط محققين خود برگزار می‌کند.

حجت الاسلام محمدجواد شفیعیان، رییس اداره امور پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اهمیت خانواده در عرصه جامعه، گفت: در سال های اخير تزلزل بسياری از سنت‌ها، اخلاقيات، آداب، رسوم و اعتقاداتی كه عامل تقويت، استحكام و تعادل خانواده بوده، كارآمدی خانواده را تهديد كرده است.

رییس اداره امور پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه افزود: از اين رو با توجه به شرایط موجود و اهمیت نهاد خانواده، معرفی و آموزش شاخص های كارآمدی خانواده به اقشار مختلف جامعه ضرورت پيدا كرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهش پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در عرصه خانواده، اظهار کرد: پژوهشكده الهيات و خانواده دفتر تبليغات اسلامی با درک اين ضرورت پژوهش های محققين اين پژوهشكده را به سمت توجه به اين مسأله و كمك به آشنايی مخاطبين خود با اين مسائل و راهكارهای برون رفت از آنها سوق داده است.

حجت الاسلام شفیعیان ادامه داد: بدين منظور پژوهشکده الهیات و خانواده، سلسله نشستها و كرسی‌های نقد علمی با محوريت خانواده و مسائل مربوط به آن را توسط محققين و پژوهشگران خود برگزار می‌کند، که با توجه به شيوع بيماري كوويد 19 و به منظور توجه به دستورالعمل ها، اين جلسات از طريق فضاي مجازي منتشر شده  و قابل مشاهده براي علاقمندان به موضوعات است.

وی خاطرنشان کرد: صميميت زناشويی، سلوک اخلاقی بين زن و مرد از دو جهت توجه به فضايل و ترک رذايل اخلاقی، غنی سازی ازدواج، سلامت روان در پایداری و کارآمدی خانواده و مسائلی از اين دست، مواردی است كه قرار است هر هفته توسط محققين و پژوهشگران اين پژوهشكده مطرح شده و به آن بپردازند./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات