۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۶۶۴۹۳
معاون تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

تکمیل و تجهیز خانه‌های عالم پیش‌نیاز استقرار روحانیان مبلغ در روستاها است

تکمیل و تجهیز خانه‌های عالم پیش‌نیاز استقرار روحانیان مبلغ در روستاها است
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام سلم‌آبادی گفت: یکی از موانعی که استقرار روحانیان در روستاهای خراسان جنوبی را دشوار کرده، تکمیل و تجهیز نبودن خانه‌های عالم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدعلی سلم‌آبادی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امروز در دیدار فرماندار سرایان خواستار کمک‌های عمرانی به خانه‌های عالم شهرستان شد.

وی با بیان اینکه کمک‌های عمرانی به خانه‌های عالم، باعث توسعه فرهنگی مناطق محروم می‌شود، کمک‌های عمرانی به خانه‌های عالم را زمینه‌ساز توسعه فرهنگی مناطق محروم روستایی دانست و خواستار توسعه این کمک‌ها شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این دیدار که در دفتر فرماندار سرایان برگزار شد، اظهار کرد: تکمیل و تجهیز خانه‌های عالم پیش‌نیاز استقرار روحانیان مبلغ در روستاها است.

وی ادامه داد: درواقع یکی از دلایلی که استقرار روحانی در مناطق محروم روستایی را با مشکل عدیده‌ای روبه‌رو کرده است تکمیل و تجهیز نبودن خانه‌های عالم روستایی است که این مهم باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سلم‌آبادی با اشاره به اینکه وجود یک روحانی در روستا یا یک منطقه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن محل می‌شود، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با همکاری فرمانداران کمک‌های عمرانی به خانه‌های عالم که باعث توسعه فرهنگی مناطق محروم می‌شود در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه و جماعت و روحانیان مبلغ شبکه تشکیلاتی جبهه انقلاب اسلامی هستند، گفت: نقش‌آفرینی و اثرگذاری فرهنگی اجتماعی مسیری پیچیده و نیازمند طراحی و برنامه‌ریزی دقیق است و پیچیدگی این موضوع ریشه در پیچیدگی انسان و به‌تبع آن پیچیدگی‌های جامعه انسانی دارد.

حجت‌الاسلام سلم‌آبادی اضافه کرد: هر فرد یا تشکیلاتی برای رسیدن به نقش‌آفرینی مورد انتظار و اثرگذاری در جامعه، باید به‌تناسب ظرفیت‌های داخلی، شرایط محیطی و جامعه هدف خود، نقشه راه و برنامه مدون داشته باشد.

وی تصریح کرد: شبکه نورانی ائمه جمعه و جماعت و روحانیان مبلغ به‌عنوان شاخص‌ترین شبکه تشکیلاتی جبهه انقلاب اسلامی که تمام عرصه‌های اجتماعی را در تمامی سطوح جغرافیایی در حیطه تکالیف و وظایف خود داشته و نسبت به آن‌ها از نظری‌ترین تا عملیاتی‌ترین نوع نقش‌آفرینی را انجام می‌دهد، نسبت به ترسیم نقشه مهندسی فرهنگی در جهت نقش‌آفرینی مناسب، تعهد و تکلیف شرعی و قانونی دارد.

گفتنی است، در این دیدار رسولی مقدم، فرماندار سرایان قول همکاری جهت پیگیری سند اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و همچنین کمک به تعمیر و تجهیز خانه‌های عالم شهرستان به‌ویژه خانه عالم شهر سرایان را داد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات