۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۶۶۵۱۰
حجت‌الاسلام رمضان پور خبر داد؛

ثبت ۱۴ وقف جدید در شهرستان قائن

ثبت ۱۴ وقف جدید در شهرستان قائن
خراسان جنوبی - رییس اداره اوقاف و امور خیریه قائن از ثبت ۱۴ وقف جدید در شهرستان قائن از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

حجت‌الاسلام علی رمضان پور، رییس اداره اوقاف و امور خیریه قائن، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به ثبت 14 وقف جدید در این شهرستان، اظهار داشت: وقف‌های جدید که از ابتدای سال جاری تاکنون وقف‌شده است ارزشی بالغ‌بر 4 میلیارد و 690 میلیون ریال دارد.

وی افزود: وقف‌های جدید با نیات عزاداری امام حسین (ع)، کمک به مدارس، کمک به حوزه بهداشت و سلامت و کمک به حوزه‌های علمیه و طلاب به ثبت رسیده است و اداره اوقاف در این زمینه امانت‌دار خوبی است و بر اساس نیت واقفان عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام رمضان پور به تعداد وقف‌های جدید در سال جاری اشاره و اضافه کرد: با توجه به عشق و ارادت مردم به سیدالشهدا (ع) در سال جاری بیشترین موقوفه برای کمک به عزاداری امام حسین (ع) به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان قائن ۶۶۰ موقوفه و حدود ۲ هزار رقبه وجود دارد که متولی آن اداره اوقاف و امور خیریه است و درآمدهای حاصل آن را صرف امور خیریه و کمک‌های عام‌المنفعه می‌کند.

حجت‌الاسلام رمضان پور تصریح کرد: در شهرستان قائن 250 مسجد هم تحت نظارت اداره اوقاف قرار دارد و 110 خادم در این مساجد فعالیت می‌کنند و در تلاش هستیم تا برای این مساجد سند رسمی صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح مودت طی سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری‌شده است و کمک‌های مالی را برای اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه این شهرستان هزینه کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام رمضان پور افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون از محل درآمد موقوفات ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان، ۶۰۰ پرس غذای گرم و ۲۰۰ بسته بهداشتی هر بسته به ارزش ۱۰۰ هزار تومان بین نیازمندان و محرومان شهرستان قائن توزیع کردیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قائن گفت: البته درآمد بقاع متبرکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون کاهش چشمگیری داشته است و میزان کمک‌های مردمی حدود ۱۰ درصد کاهش‌یافته است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات