۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۶۶۱۹۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت ۲۶ وقف جدید در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون

ثبت ۲۶ وقف جدید در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام بخشی پور از ثبت ۲۶ وقف جدید به ارزش ریالی ۳۴ میلیارد ریال در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: این موقوفات درزمینهٔ فعالیت‌های قرآنی، کمک به مساجد و عزاداری، کمک به مزدوجان و امور عام‌المنفعه به ثبت رسیده است.

وی بابیان اینکه بیش از 31 میلیارد ریال هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا برای کمک به نیازمندان هزینه شد، افزود: هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا اعتباری بالغ‌بر 31 میلیارد و 864 میلیون ریال برای کمک به نیازمندان و محرومان هزینه کردیم.

حجت‌الاسلام بخشی پور اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار و 12 سبد غذایی بااعتباری بالغ‌ بر ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان در بین نیازمندان و محرومان استان توزیع‌ شده است و ۴ هزار و یک‌صد بسته‌های بهداشتی بااعتباری بالغ‌ بر ۱۳۴ میلیون تومان توزیع کردیم.

وی با اشاره به تولید و توزیع 70 هزار ماسک، ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا 70 هزار ماسک تولید و توزیع‌ شده و 60 بقعه متبرکه استان ضدعفونی شده است.

حجت‌الاسلام بخشی پور تصریح کرد: در طرح آرامش بهاری که در 17 بقعه متبرکه استان برگزار شد 193 بسته بهداشتی و 683 بسته غذایی در بین نیازمندان و محرومان استان توزیع شد.

وی بابیان اینکه در طرح نسیم انتظار در نیمه شعبان یک هزار و 219 بسته غذایی در بین نیازمندان استان توزیع شد، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان هم در راستای طرح ضیافت الهی 2 هزار و 722 بسته غذایی از محل نیات موقوفات و بیش از ۲ هزار بسته بهداشتی و 6 هزار و 300 پرس غذای گرم بین نیازمندان و محرومان توزیع شد.

حجت‌الاسلام بخشی پور افزود: در دهه امامت و ولایت هم افزون بر راه‌اندازی کاروان شادی در 4 بقعه متبرکه تعداد ۲۱۰ بسته غذایی و ۱۵ هزار و ۵۰ پرس غذای گرم و بیش از یک‌صد و ۲۳ کیلوگرم گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع شد.

وی اضافه کرد: در راستای طرح مهر تحصیلی 788 بسته تحصیلی در دو مرحله بین دانش آموزان نیازمند و محروم استان توزیع شد و یک‌صد بسته تحصیلی دیگر هم توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی پور ادامه داد: در طرح بصیرت عاشورایی که در 50 بقعه متبرکه استان با یک هزار و 272 عنوان برنامه اجرا شد بیش از ۴ هزار بسته غذایی و بیش از ۳۸ هزار پرس غذای گرم و ۱۵ هزار و ۷۶ بسته بهداشتی و ۳۰ هزار و ۶۰۰ بطری آب‌معدنی بین عزاداران حسینی توزیع شد.

وی با اشاره به توزیع بیش از 2 هزار بسته غذایی طی دهه آخر ماه صفر، تصریح کرد: در دهه آخر ماه صفر هم ۲ هزار و ۴۲۰ بسته غذایی در بین نیازمندان و عزاداران حسینی توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های دهه وقف، اظهار داشت: طی دهه وقف 146 عنوان برنامه در استان اجرا می‌شود و از طریق ویدئوکنفرانس از واقفان تجلیل شده و 2 دستگاه الکتروشک و کنترل فشار به بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند اهدا می‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات