۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۵۷۳۳۱
رییس تبلیغات اسلامی بشرویه:

تحقق تمدن نوین اسلامی درگرو اهتمام ویژه به قرآن و تعالیم قرآنی است

تحقق تمدن نوین اسلامی درگرو اهتمام ویژه به قرآن و تعالیم قرآنی است
حجت‌الاسلام بهشتی فر با تأکید بر ضرورت مؤانست بیشتر جامعه با قرآن، گفت: درواقع تحقق تمدن نوین اسلامی درگرو اهتمام ویژه به قرآن و تعالیم قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضا بهشتی فر، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه، امروز در نشست برنامه‌ریزی اجرای تفاهم‌نامه چهارجانبه قرآنی که در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی شهرستان با حضور مسؤولان فرهنگی شهرستان برگزار شد، بر ضرورت مؤانست بیشتر جامعه با قرآن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه قرآن معجزه‌ای است که از عالم غیب به دنیای مادی نازل شده و سبب شرافت و عظمت آن شده است، افزود: گران‌بهاترین تحفه آسمانی به دست بهترین انسان‌ها در ماه مبارک رمضان نازل شد تا تشنگان معرفت جان خود را به آن سیراب کنند.

حجت‌الاسلام بهشتی فر با اشاره به اینکه فهم بشر از درک حقایق قرآن ناتوان و عقل از شناخت آن عاجز است، اضافه کرد: قرآن اقیانوسی بی‌کران است، آنچه در اختیار ما است تنزل یافته تا بشر مسیر رسیدن به قرب الهی را طی کند.

وی افزود: در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، قرآن و جایگاه قوانین آن در تمدن اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار است؛ زیرا اولین و عالی‌ترین منبع مشترک بین همه فرق اسلامی است.

حجت‌الاسلام بهشتی فر با بیان اینکه بر این اساس قرآن و تعالیم قرآنی شرط اصلی تحقق تمدن نوین اسلامی است، اضافه کرد: درواقع تحقق تمدن نوین اسلامی درگرو اهتمام ویژه به قرآن و تعالیم قرآنی است.

وی گفت: با توجه به جامعیت قرآن کریم و جوابگو بودن آن به همه نیازهای فردی و اجتماعی بشر، قرآن و قرآنی کردن جامعه شرط اصلی تحقق تمدن نوین اسلامی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه افزود: همه مجموعه‌های فرهنگی به‌ویژه ادارات فرهنگی و فعال در عرصه قرآنی باید با هماهنگی و همکاری و برنامه‌ریزی جامع و دقیق بر اساس نیاز زمان و امکانات روز با بسیج تمامی ظرفیت‌های خود به‌صورت جهادی در قرآنی کردن جامعه که زمینه‌ساز تمدن نوین جهانی است تلاش کنند.

حجت‌الاسلام بهشتی فر گفت: لازم است ادارات فرهنگی شهرستان در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی برنامه‌های قرآنی خود را با همکاری خانه‌های قرآن و عترت در سطح شهرستان برگزار و از این مراکز قرآنی حمایت کنند.

وی همچنین اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز در راستای اجرای نیات واقفان، وقف‌های قرآنی هر روستا را مشخص و با همکاری خانه‌های قرآن و عترت به نیات واقفان عمل کند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات