۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۵۶۰۱۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

صرفه‌جویی و مصرف بهینه از شئون سبک زندگی اسلامی است

صرفه‌جویی و مصرف بهینه از شئون سبک زندگی اسلامی است
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: در سبک زندگی اسلامی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌های مختلف ازجمله آب و برق باید به گفتمان غالب جامعه و فرهنگ و تفکر حاکم بدل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار مدیران ادارات تابعه وزارت نیرو در استان، با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف و مصرف درست و بهینه، اظهار کرد: در سبک زندگی اسلامی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌های مختلف ازجمله آب و برق باید به گفتمان غالب جامعه و فرهنگ و تفکر حاکم بدل شود.

وی افزود: اگر جامعه ما مسئله سبک زندگی اسلامی که از سال‌ها پیش از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید می‌شود را به‌درستی رعایت می‌کرد بدون شک امروز گرفتار بسیاری از مشکلات و کاستی‌ها و نواقص نبودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه ریشه تمایز مکتب اسلام با مکاتب مادی در زمینه‌های مختلف را در نوع نگرش اسلام به ماهیت زندگی دانست و گفت: رسالت اصلی نظام جمهوری اسلامی بنده سازی برای خداست، ابتدا باید بینش مردم را نسبت به ماهیت زندگی درست کنیم در غیر این صورت هر فعالیت فرهنگی و تربیتی برای تحقق سبک زندگی اسلامی تأثیرگذار نیست.

وی خاطرنشان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر سبک زندگی اسلامی به این دلیل است که اگر بنا شود زندگی مردم به سمت اسلامی شدن برود، راه بندگی خدا برای مردم باز می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: رسالت اصلی ما در این نظام بنده سازی برای خداست، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «مردمی که اگر در روی زمین قدرت و مکنتی پیدا کنند کارشان اقامه نماز است»، اگر سبک زندگی مردم اسلامی شود زمینه عبودیت هم برای مردم حاصل می‌شود، برای این منظور باید زندگی مردم به سمت سبک زندگی اسلامی تنظیم شود.

وی افزود: نقطه تمایز اندیشه اسلام و سایر اندیشه‌های مادی در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ و در حوزه‌های مختلف دیگر، به تفاوت و تمایز اندیشه اسلام در ماهیت زندگی نسبت به اندیشه سایر مکاتب نسبت به ماهیت زندگی برمی‌گردد، باید ببینیم ماهیت زندگی از نظر اسلام چیست تا بعد بتوانیم در راستای این تفسیر وارد بحث نوع زندگی کردن شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: سبک زندگی ما درواقع از یک توده رفتاری تشکیل شده است، اسلام برای این توده رفتاری برنامه و دستورالعمل دارد که ما باید این دستورات را بر مبنای حلال و حرام الهی و جهت‌دهی‌ها در همه ابعاد زندگی خود اجرا کنیم، امروز چون برداشت بسیاری از مردم جامعه از زندگی همان تفسیری است که مکاتب مادی می‌گویند، بنابراین سبک زندگی اسلامی هم مغفول مانده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات