۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۶۶۷۳۸
درپی اتهامات آمریکا؛

سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران احضار شد

سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران احضار شد
به دنبال اتهامات سازمان اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخابات آتی آمریکا، سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت خارجه احضار شد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، درپی اتهامات واشنگتن مبنی بر تلاش تهران برای دخالت در انتخابات آتی آمریکا، وزارت خارجه ایران امروز پنجشنبه مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در کشور را فراخواند.
 
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در بیانیه ای از احضار سفیر سوئیس، درپی اتهامات بی اساس رژیم آمریکا پیرامون دخالت برخی کشورها مانند ایران و روسیه در انتخابات آتی آمریکا خبر داده است.
 
در این بیانیه ضمن رد اتهامات تکراری، آمده است: برای ایران هیچ تفاوتی ندارد که کدام یک از نامزدها در انتخابات آتی آمریکا پیروز شوند.
 
"جان راتکلیف" مدیر اطلاعات ملی آمریکا امروز پنجشنبه گفته بود: روسیه و ایران به دنبال دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.
 
"راتکلیف" این دو کشور را به سرقت برخی اطلاعات ویژه مرتبط با رأی دهندگان آمریکایی متهم کرده است.
 
او با اشاره به این که ایران به برخی اطلاعات شخصی رأی دهندگان آمریکایی جهت اثرگذاری در آرا دست یافته است، تأکید کرد: ایران با ارسال ایمیل هایی به رأی دهندگان، درصدد ارعاب و تشویق آن ها به آشوب علیه ترامپ بوده است. او درعین حال گفته اطلاعات ملی آمریکا این تهدیدات را رصد کرده و اقدام لازم را انجام داده است.
 
پیش تر وزارت خارجه ایران تأکید کرده بود تهران هیچ کدام از نامزدهای انتخابات آمریکا را ترجیح نمی دهد. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزرات خارجه ایران، همچنین این موضوع را یک مسأله داخلی آمریکا دانست و افزود: برای ما مهم نیست که دولت کنونی آمریکا بماند یا دولتی دیگر سر کار آید، ما به رفتار کلی ایالات متحده نگاه می کنیم.
 
همچنین ماریا زاخاروف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اتهامات آمریکا علیه دستگاه امنیتی روسیه مبنی بر انجام حملات سایبری رد کرده و گفته واشنگتن هیچ مدرک و دلیلی برای اثبات این اتهامات ارائه نداده است.
 
پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، سوم نوامبر آینده ( 13 آبان ) برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات