۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۶۶۸۷۸
حامد کرزی:

افغان‌ها برای منافع خارجی‌ها کشته می‌شوند

افغان‌ها برای منافع خارجی‌ها کشته می‌شوند
یئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که انتخابات آمریکا بر روند صلح این کشور تاثیری نخواهد داشت و افغان‌ها نیز برای اهداف کلان خارجی‌ها در حال کشته شدن هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان گفت جنگ برای منافع افغان‌ها نیست،  افغان‌ها برای اهداف بزرگتر خارجی‌ها در حال کشته شدن هستند.

وی با اشاره به نقش پاکستان در روند صلح نیز افزود: «برقراری صلح در افغانستان یک مسئله و معامله آمریکا و پاکستان بر سر ما موضع دیگری است که مخالف آن هستیم و در برابرش مقاومت کردیم؛ دقیقاً هیمن معاملات بین آمریکا و پاکستان بود که پس از خروج شوروی ما را به رنجی که امروز داریم دچار کرد».

کرزی با تاکید بر ضرورت اجماع منطقه‌ای در روند صلح و عدم معامله پنهانی درباره افغانستان نیز اظهارداشت: «ما خواستار شفافیت هستیم، ما نمی‌خواهیم افغانستان محلی برای تضاد منافع کشورها باشد، ما نمی‌خواهیم افغانستان محل رقابت قدرت‌ها باشد».

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر نقش کلیدی  آمریکا و پاکستان در روند صلح نیز تصریح کرد: اگر نیت آمریکا و پاکستان به آمدن صلح در افغانستان باشد مذاکرات موفقیت‌آمیز خواهد شد.

این خبر حکایت از این دارد که آمریکا همواره افغان ها را به بازی جنگ و صلح در گیر می‌کند تا خود به منافع سیاسی و اقتصادی خویش برسد.

مردم و سران افغانستان باید تلاش کنند که از آلت دست آمریکا بیرون بیاد و سرنوشت مملکت خویش را خود دست بگیرند./د102/ف

ارسال نظرات