۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۶۶۶۹۳۶
آیت الله میرباقری:

استکبار به چیزی جز بردگی ملت ها رضایت نمی دهد

استکبار به چیزی جز بردگی ملت ها رضایت نمی دهد
تهران - آیت الله میرباقری با بیان اینکه استکبار به چیزی جز بردگی ملت ها رضایت نمی دهد، گفت: نتیجه تبعیت از مستکبران ذلت و خواری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، در مراسمی که همزمان با ظهر سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) برگزار شد، گفت: انسانها در عالم آخرت با امامشان شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: در قرآن کریم دونوع امام ذکر شده نخست امامی که انسانها را به سوی خداوند متعال دعوت می‌کند و دیگر امامی که می خواهد انسان ها به سوی جهنم هدایت شوند؛ انسانها در انتخاب این دو امام اختیار دارند و همه ابتلائات و امتحانات دنیا نیز بر پایه همین انتخاب استوار است.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه امامان معصوم منتخبان الهی هستند، اظهار داشت: اگر انسان دنباله روی امام معصوم باشد خداوند متعال لغزش های او را پاک می‌کند اما چنانچه فرد به دنبال امام غیر الهی برود بی دین از دنیا خواهد رفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان باید در برابر امام معصوم سه خصوصیت موالات، تبعیت و تسلیم را داشته باشد تا در قیامت با ائمه معصومین محشور شود.

وی با بیان اینکه امام حق و باطل در عالم دنیا همواره در حال درگیری هستند، عنوان کرد: خداوند از انسان عهد گرفت تا ابلیس را بندگی و اطاعت نکند و تنها حضرت حق را بنده باشد؛ خداوند متعال از بندگی و عبادت انسان هیچ نفعی نمی‌برد بلکه همه بهره این بندگی تنها نصیب انسان می شود.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه مستکبران همیشه در طول تاریخ به دنبال این بودند که ملت ها در برابر آنها احساس ذلت و حقارت کنند، اظهار داشت: این تقسیم بندی هایی که امروز به عنوان کشور توسعه یافته و توسعه نیافته یا پیشرفته و غیر پیشرفته مطرح می کنند همه و همه در راستای تحقیر ملت ها است تا علاوه بر غارت منابع کشورها بتوانند انسان ها را نیز برده خود کنند؛ امام معصوم درصدد هدایت است تا عزت انسان ها حفظ شود و تنها بنده خداوند باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان باید طرح و نقشه ابلیس، اولیای طاغوت و مستکبران را بشناسد و تنها براساس طرح الهی عمل کند؛ اولیای الهی خواستار نجات انسانها از دام ابلیس هستند و نخستین اقدام غفلت زدایی است.

وی پیروزی حزب الله را در برابر حزب ابلیس قطعی دانست و خاطرنشان کرد: حزب الله کسانی هستند که در کنار امیرمومنان علی(ع) قرار دارند و پیروزی آنان در برابر دشمنان و مستکبران قطعی است./۸۱۳/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات