۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۶۷۱۱۶

مفتی عمان خواهان تحریم تولیدات فرانسه شد

مفتی عمان خواهان تحریم تولیدات فرانسه شد
احمد الخلیلی مفتی سلطنت عمان از کارزارهای تحریم محصولات فرانسوی که در روزهای اخیر راه افتاده حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، احمد الخلیلی مفتی عمان در صفحه توییتر خود نوشت، درود به همت کسانی که نسبت به حریم پیامبرشان غیرت دارند و خواستار تحریم کالاهای هتاکان به شخصیت بزرگ ایشان (ص) هستند.

الخلیلی افزوده: همه امت باید به صورت یکپارچه سرمایه‌های‌شان را از نهادهای مالی تحت مدیریت این هتاکان به ساحت پیامبرمان(ص) بیرون بکشند؛ مسلمانان باید سخت به دنبال استقلال اقتصادی کامل باشند.

او تصریح کرد: چه بسیار کارشناسانی در جهان که از همین امت هستند و با ترک وطن، به دیگر سرزمین ها رفته، و امت های دیگر از تجارب آن ها استفاده می کنند، آن ها باید به وطن بزرگ اسلامی خود بازگردانده شده و فضای کار مناسب برای‌شان فراهم شود.

الخلیلی گفت: در کنار این، امت اسلامی دارای عوامل استقلال است؛ توان اقتصادی، سرزمین گسترده و ثروت کلان انسانی؛ تنها به نیت خالصانه، اراده صادقانه و همت، برنامه ریزی درست و اجرای مورد اعتماد نیاز است.

در پی اهانت های مکرر به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) در فرانسه و اظهارات و اقدامات اسلام ستیزانه دولت این کشور، کارزارهای گسترده ای در شبکه های اجتماعی خواستار تحریم کالاهای فرانسوی، و نیز برگزاری تظاهرات علیه فرانسه شده اند. در برخی کشورها از جمله کویت، قطر و اردن این تحریم ها عملا آغاز شده است. وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای از کشورهای اسلامی خواسته کالاهای فرانسوی را تحریم نکنند./ت302/ف

ارسال نظرات