۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۶۷۴۸۱
امام جمعه موقت اصفهان:

هفته وحدت بستری برای وحدت سیاسی در کشور باشد

هفته وحدت بستری برای وحدت سیاسی در کشور باشد
اصفهان - حجت الاسلام رهبر با تأکید بر اهمیت وحدت در میان کشورهای اسلامی، گفت: هفته وحدت باید یک بستر برای ایجاد وحدت در میان گروه‌های سیاسی در کشور باشد.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه وحدت امت اسلام سفارش صریح قرآن کریم است، گفت: قرآن کریم می‌فرماید به ریسمان محکم الهی چنگ بزنید و اختلاف نکنید. امروز وحدت امت اسلامی برای یک میلیارد و نیم مسلمان در دنیا یک وظیفه مهم و الهی است.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اهمیت حفظ وحدت در میان کشورها و جوامع اسلامی، خاطرنشان کرد: تمام مذاهب اسلامی باید با هم متحد باشند و با انسجام در مقابل دشمنان قرار بگیرند، چرا که دشمن اسلام را هدف گرفته است، دشمنی با اسلام هم پیشینه 1400 ساله از صدر اسلام تا به امروز دارد، از جنگ‌هایی که به پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) تحمیل کردند تا جنگ‌های صلیبی و کاشتن اسرائیل در میان کشورهای اسلامی و ایجاد جریانات نظیر داعش همه برخاسته از دشمنی ها با اسلام است.

دشمنان با اصل اسلام مشکل دارند

وی با بیان اینکه امت اسلام باید به خوبی بدانند دشمنان اسلام با یک مذهب دشمنی ندارند بلکه دشمنی انها با اصل اسلام است، اظهار کرد: باید کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان بر اشتراکات خود تکیه بزنند و وحدت خود را حفظ کنند و مجامعی که در عرصه وحدت اسلامی فعال هستند باید تلاش های روزافزون و مضاعفی داشته باشند.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به ضرورت حمایت و پشتیبانی کشورهای اسلامی از یکدیگر در مقابل تلاش‌های دشمنان برای تضعیف کشورهای اسلامی، تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا کشورهای اسلامی را تضعیف کرده و وحدت میان مسلمانان را از بین ببرند و لازم است که مسلمانان به خاطر حفظ منافع جهان اسلام در کنار یکدیگر و پشتیبان هم در عرصه های مختلف باشند.

امام جمعه موقت اصفهان جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار انقلاب اسلامی و نقش آفرین مهم در عرصه وحدت اسلامی توصیف کرد و گفت: ایران توانسته است بسیاری از توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان برای تفرقه در میان کشورهای اسلامی را خنثی کند و مانع نفوذ دشمن در میان کشورهای اسلامی به ویژه در منطقه باشد.

ایران مانع سلطه دشمنان بر کشورهای اسلامی شده است

وی در ادامه افزود: در 40 سال پس از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران کار بزرگی برای اسلام و کشورهای اسلامی کرده است، دشمنان نقشه شوم از نیل تا فرات را در سر داشتند و پس از آن نیز به دنبال تشکیل حکومت داعش در منطقه و سلطه بر کشورهای اسلامی از طریق داعش بودند و ایران مانع همه این توطئه‌ها شده است.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه آل سعود و برخی خود فروختگان در میان کشورهای اسلامی در دام رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام افتاده‌اند، تصریح کرد: علما، فقها، اندیشمندان و نخبگان کشورهای اسلامی همواره در حال تلاش برای تحکیم وحدت در میان کشورهای اسلامی و جوامع مسلمان هستند و باید یک اتحاد و یاری رسانی همه جانبه در این خصوص صورت بگیرد.

امام جمعه موقت اصفهان هفته وحدت را بستری برای وحدت در داخل کشور دانست و اظهار کرد: خوشبختانه در کشور ما تنش‌های دینی و مذهبی وجود ندارد اما تنش‌های سیاسی زیادی در کشور ما شکل گرفته است، تنش‌های سیاسی نیز به کشور ما و به انقلاب اسلامی آسیب می‌زند.

هفته وحدت بستر وحدت سیاسی در کشور شود

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت وحدت میان طیف‌ها و جناح‌های سیاسی، خاطرنشان کرد: نباید تفاوت سلایق و دیدگاه‌ها در عرصه سیاسی باعث تنش میان گروه‌ها و احزاب و جناح‌های سیاسی بشود و جنگ سیاسی در کشور توطئه‌ای است که دشمنان طراحی کرده‌اند که برای کشور زیان‌ها و خسارت‌های بسیاری دارد.

حجت الاسلام رهبر التزام به ولایت فقیه و مبانی انقلاب اسلامی را ویژگی مشترک احزاب و جناح‌های سیاسی در عرصه انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: وقتی این مبانی از مشترکات جناح‌ها و شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی باشد دیگر جایی برای تنش و اختلاف وجود ندارد و در این روزهای سخت بیماری و تحریم و مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور لازم است همه شخصیت‌ها، احزاب، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی از تنش آفرینی در کشور پرهیز کنند و یاری رسان مردم و کشور باشند./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات