۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۶۷۵۳۴
ادامه اعتراضات علیه اسلام ستیزی فرانسه؛

هزاران نفر از مردم تعز یمن علیه فرانسه تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم تعز یمن علیه فرانسه تظاهرات کردند
هزاران نفر از مردم «تعز» یمن، با برپایی تظاهراتی، اظهارات رئیس جمهور فرانسه و انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر (ص) را محکوم کردند.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، هزاران نفر از مردم استان «تعز» در جنوب غرب یمن، با برگزاری تظاهراتی، اظهارات اسلام ستیزانه مکرون، رئیس جمهور فرانسه و دفاع وی از کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر (ص) را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین خواستار تحریم محصولات فرانسوی شدند.

شرکت کنندگان در بیانیه پایانی این راهپیمایی گفته اند: مردم شهر تعز اظهارات رئیس جمهور فرانسه را به شدت محکوم و مردود می دانند؛ امکان ندارد این اظهارات از عقل سالم یا رئیس جمهور رشید بیان شده باشد.
 

هزاران نفر از مردم تعز یمن علیه فرانسه تظاهرات کردند
 
تظاهرات کنندگان این اظهارات مکرون را تعدی به احساسات و عقاید همه ملت هاست که بخش بزرگی از آن ها هم وطن خود او هستند. رئیس جمهور فرانسه به جای پس گرفتن حرف خود؛ از کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) دفاع می کند.

در ادامه بیانیه آمده: ما شدیدا اظهارات احمقانه مکرون علیه اسلام، و نیز کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرده، و آن را توهین عامدانه به احساسات مسلمانان جهان می دانیم.
 

هزاران نفر از مردم تعز یمن علیه فرانسه تظاهرات کردند
 
شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شدند و گفتند عامل ایجاد اظهارات نفرت آمیز کسانی هستند که به ادیان و انبیاء اهانت می کنند. آن ها همه پیامدها و تبعات این اظهارات خصمانه و افراطی علیه مسلمانان را متوجه رئیس جمهور فرانسه دانستند.
 
مردم تعز همچنین از مردم و نخبگان فکری و فرهنگی فرانسه خواستند در قبال این اظهارات و کاریکاتورها، موضعی متمدنانه و مسؤولانه اتخاذ نمایند.
 
پیش تر نیز صدها نفر از مردم شهر «عدن» در جنوب یمن در تظاهرات هایی اظهارات اسلام ستیزانه مکرون و کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر (ص) را محکوم کردند.
 
همچنین هیأت علمای یمن سه شنبه گذشته در بیانیه ای، «رفتار تحریک آمیز و سرخود مکرون علیه اسلام و مسلمانان» را محکوم کرده و خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شده بود.
ارسال نظرات