۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۶۷۵۸۵
حجت الاسلام صادقی مطرح کرد؛

مقام معظم رهبری پرچم دار تحکیم وحدت در جهان اسلام

مقام معظم رهبری پرچم دار تحکیم وحدت در جهان اسلام
مازندران - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: رهنمودها و موضع گیری های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر همواره در مسیر تقویت وحدت میان مسلمانان بوده است.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، این هفته را فرصت مناسبی تقویت وحدت بین مذاهب عنوان کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف دین و اسلام ناب به کار گرفتند، وحدت میان مسلمانان بسیار ضروری است.

وی، انقلاب اسلامی ایران را پرچم دار وحدت در جهان معرفی کرد و با بیان این که امام خمینی(ره) با هدف تحکیم وحدت میان مسلمانان، هفته ای را به نام هفته وحدت نامگذاری کردند، افزود: در طول دهه های اخیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره پرچم دار تقویت وحدت اسلام در جهان بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، تنها راه خنثی سازی توطئه دشمنان را تقویت وحدت میان مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه مسلمانان جهان یکدل و یکصدا شوند به طور حتم دشمنان اسلام را شکست خواهند داد.

حجت الاسلام صادقی، یکی از مهم ترین مشکلات امروز دنیای اسلام را فاصله گرفتن از سیره پیامبر اسلاام(ص) دانست و تصریح کرد: متأسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی امروز به پیاده نظام نظام سلطه در منطقه تبدیل شده اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عربستان، امارات و بحرین را سه رژیم ساختار شکن در منطقه معرفی کرد و افزود: متأسفانه این کشورها که داعیه دار اسلام ددر جهان هستند، امروز به ابزار آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحقق اهداف نامشروع آنها در منطقه تبدیل شده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران، وضعیت امروز منطقه را نتیجه اختلاف و تفرقه میان کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنان با تفرقه و اختلاف میان مسلمانان تنها به دنبال اهداف شوم خود هستند.

حجت الاسلام صادقی، اهانت و جسارت به مقدسات دینی از سوی کشورهای غربی را ناشی از عدم وحدت میان مسلمانان جهان دانست و تصریح کرد: اگر همه مسلمانان در برابر چنین هتاکی ها موضع گیری سخت داشته باشند کسی به خود اجازه نمی دهد چنین عمل قبیحی را مرتکب شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت میان مسلمانان موجب رشد و شکوفایی جامعه اسلامی خواهد شد، افزود: کشورهای اسلامی با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای سطحی، از سیره نبوی تبعیت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، برقراری ارتباط امارات و بحرین با رژیم صیونیستی را نوعی خیانت آشکار به اسلام و سیره پیامبر گرامی اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه چنین رویکردهای اشتباهی در دنیای اسلام، مسیر وحدت میان مسلمانان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

حجت الاسلام صادقی به نقش برجسته مقام معظم رهبری در تحکیم وحدت میان مسلمانان جهان اشاره کرد و با بیان این ایشان در حال حاضر پرچم دار تقویت وحدت بین مذاهب در جهان به شمار می روند، تصریح کرد: رهنمودها و موضع گیری های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر همواره در مسیر تقویت وحدت میان مسلمانان بوده است./950/ت310/ب1

ارسال نظرات