۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۶۸۲۳۱

درخواست اتحادیه عرب برای مداخله فوری جهت نجات اسرای فلسطینی

درخواست اتحادیه عرب برای مداخله فوری جهت نجات اسرای فلسطینی
اتحادیه عرب در پی به شهادت رسیدن یک اسیر فلسطینی در نتیجه اهمال پزشکی در زندان رژیم صهیونیستی، مداخله فوری برای حمایت از اسرای فلسطینی در بند این رژیم را خواستار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اتحادیه عرب در بیانیه ای، سازمان‌ های بین‌ المللی و حقوق بشری را به مداخله فوری و انجام مسؤولیت‌ها و وظایف خود در اجرای اصول و قوانین مربوط به حمایت از اسرای فلسطینی در زندان‌ های رژیم صهیونیستی فراخواند.

«سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین در این خصوص گفت: شهادت «کمال ابو وعر» در نتیجه اهمال پزشکی رژیم صهیونیستی یک جنایت جدید است که به مجموعه جنایت‌های این رژیم افزوده شد.

ابوعلی افزود: جهان تنها نباید به محکوم کردن این جنایت رژیم صهیونیستی کفایت کند بلکه سازمان‌های حقوق بشری و نهادهای قضایی بین‌ المللی باید به مسؤولیت‌ های خود در حمایت از اسرای فلسطینی و بازخواست رژیم صهیونیستی عمل کنند.

انجمن «نادی الاسیر» فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد، «کمال ابو وعر» اسیر فلسطینی که از مدتها پیش به سرطان مبتلا شده بود، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و اهمال پزشکی در زندان «جلبوع» اسرائیل به شهادت رسید.

هم اکنون حدود چهار هزار و 800 اسیر فلسطینی از جمله 41 زن و 140 کودک در وضعیت بسیار خطرناک و ناگوار زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند./۹۸۸/

درخواست اتحادیه عرب برای مداخله فوری جهت نجات اسرای فلسطینی

منبع:ایران پرس

ارسال نظرات