۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۶۸۲۳۴
رییس دفتر آیت الله یعقوبی:

ایران و عراق بیشترین علمای تراز اول مسلمانان را دارند

ایران و عراق بیشترین علمای تراز اول مسلمانان را دارند
رئیس دفتر آیت الله یعقوبی گفت: برادری میان ملت ایران و عراق بر هیچکس پوشیده نیست و ارزش افزوده آن باید برای جهانیان آشکار شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ عمار هلالی در نشست خبری که با اصحاب رسانه در محل دفتر مرجع عالی قدر، آیت‌ الله یعقوبی در مشهد، برگزار شد، اظهار کرد: در جهان به صورت عام و بر مؤمنین به صورت خاص برادری میان ایران و عراق پوشیده نیست و ارزش افزوده فرهنگی این برادری را باید به جهانیان نشان دهیم.

و ارتباط میان ایران و عراق در لباس حوزوی و صنف حوزه های علمیه نمود واضح تری را از برادری را به ما نشان می دهد.

وی افزود: برای مثال آیت الله یعقوبی چند سال قبل برای غبار روبی از حرم مطهر امام رضوی به مشهد آمدند و استقبال بسیار خوبی صورت گرفت که نتیجه آن احداث دفتری در مشهد بود که در کار حوزه های علمیه همراهی کند.

رییس دفتر آیت الله یعقوبی در مشهد تصریح کرد: بیشتر علما تراز اول مسلمانان را پس از عراق، ایران دارد؛ این ارتباط بعد از سقوط صدام که مراجع به نجف آمدند و دفتر تاسیس کردند بیشتر شد و آیت الله یعقوبی نیز همین کار را در مشهد انجام دادند.

وی ادامه داد: از زمان تاسیس این دفتر تا کنون فعالیت های زیادی انجام شده است که از جمله آن ها پرداخت شهریه به همه طلاب است.

شیخ هلالی ضمن اشاره به فعالیت های دفتر قم آیت الله یعقوبی که چهارده سال است برپا است، خاطرنشان کرد: این برادری و ارتباط بین دو کشور ایران و عراق همواره مورد بغض و کینه دشمنان بوده است و همواره می خواستند این ارتباط را از بین ببرند و خلق فتنه کنند ؛به عنوان مثال از زمان فعالیت ما در ایران در ابتدا می خواستند کنسولگری ایران در بصره را به آتش بکشند که با شکست مواجه شد.

رئیس دفتر آیت الله یعقوبی در مشهد با اشاره به کشتار دو فرمانده مقاومت اسلامی، حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس، گفت: این رخداد از اتفاقات نحس برای ما بود؛ تلاش کردیم که یاد آن هارا گرامی بداریم و در چهلم آن ها نیز مراسمی در این دفتر برگزار شد و در نجف نیز دفتر مقام معظم رهبری مراسمی را برگزار کردند که که حضور پیدا کرد، آیت الله یعقوبی بودند.

وی تاکید کرد: این دفتر و مدیریت آن در پی این بود که فعالیت خود را کشوری کند و شهر به شهر ایران را سر بزند. به همین جهت نیز مثلا هفته گذشته در هرمزگان حضور یافتیم. متاسفانه برخی تهمت هایی وارد می کنند که اهل سنت در عراق مظلوم هستند و این تهمت متاسفانه در عراق مقبول شده است ما رفتیم مشاهده کردیم که به عنوان نمونه در جزیره قشم 52 نماز جمعه برای اهل سنت برگزار می شود.

شیخ هلالی اضافه کرد: متاسفانه برخی کشورهای عربی در تحریمی که به مردم نجیب و شهید پرور ایران شد، همکاری کردند واین فشار ها را بیشتر کردند ما این اقدامات را محکوم می کنیم و به آن ها می گوییم بیایید دوباره روابط خود را اصلاح کنید و از عادی سازی روابط با دشمنان دست بکشید.

وی گفت: توطئه ها جدید نیستند و اوج آن ها پیش از این در پیروزی انقلاب مشاهده کرده ایم./۹۸۸/

منبع: خبرگزاری رضوی

ارسال نظرات